LA CASA CORPULUI DIDACTIC MUREȘ, ERASMUS+ “EGALITATE DE GEN ÎN ȘTIINȚĂ, TEHNOLOGIE, INGINERIE, ARTĂ ȘI MATEMATICĂ” KA201 - STADIUL DE IMPLEMENTARE A PROIECTULUI

Într-o eră a digitalizării, puternic resimțită în toate domeniile de activitate, ne aflăm în situația de a găsi în permanență cele mai potrivite modalități pentru desfășurarea neîntreruptă a activităților. Viteza de adaptare la nou reprezintă un parametru fundamental în societatea zilelor noastre, astfel că este imperios necesar să ținem pasul cu această evoluție și să apelăm la tehnologie.

Același lucru s-a petrecut și în rândul angajaților de la Casa Corpului Didactic Mureș, care, implicați în activități multiple și diferențiate, au regândit întreg procedeul de desfășurare a acestora. Astfel, ne îndreptăm astăzi atenția asupra uneia dintre cele mai recente activități desfășurate la CCD Mureș în cadrul proiectului european “Egalitate de gen în știință, tehnologie, inginerie, artă și matematică”, proiect finanțat în cadrul programului Erasmus+, Acțiunea cheie 2, Parteneriate Strategice în domeniul educație școlară KA201, număr de identificare a proiectului 2020-1-RO01-KA201-080189. În acest sens, prof. metodist Toth Domokos, care ocupă funcția de profesor cercetător în cadrul proiectului, ne-a prezenta atât prioritățile proiectului, cât și ultima activitate prevăzută în calendarul acestuia.

- Care este prioritatea acestui proiect?

- Prioritatea acestui proiect constă în dezvoltarea și integrarea unor metode și tehnici inovatoare în educație, cu scopul de a promova egalitatea de gen în și prin educație, prin modelarea atitudinilor și comportamentelor de gen.

- Referitor la cea mai recentă activitate, ne puteți spune în ce condiții s-a desfășurat și care au fost subiectele abordate?

- Din cauza situației pandemice, am fost nevoiți să regândim toate activitățile din cadrul proiectului, astfel, cea mai recentă activitate s-a desfășurat, recent, în sistem online, ajutându-ne de platforma Google Meet, unde am reușit să ne vedem cu partenerii noștri din proiect: Future In Perspective Limited - FIPL (IR), First Private School Leonardo da Vinci Ltd - FPSLD (BG), Fundatia Professional - ProF (RO), Academia Postal 3 Vigo S.L. - Postal3 (ES), pentru a discuta problemele întâmpinate. Activitatea s-a dovedit a fi una laborioasă, menită să aducă la lumină stereotipurile identificate în rândul elevilor din fiecare țară implicată în proiect. De asemenea, pe agenda întâlnirii au fost abordate și subiectele referitoare la primul produs intelectual care trebuie realizat până la finele acestei luni de către fiecare partener.

- Ne puteți da un exemplu în ceea ce privește stereotipurile identificate și contra argumente în acest sens?

- În cadrul întâlnirii au fost prezentate o serie de stereotipuri și aș sublinia faptul că se observă o similitudine între toate cele patru țări referitoare la stereotipurile identificate. Astfel, dintre stereotipurile identificate, aș aminti despre un stereotip comun, și anume că disciplinele, precum matematica, ingineria și tehnologia, nu sunt dedicate fetelor. Un contra-argument bine întemeiat este tocmai faptul că foarte multe oportunități s-au ivit de când s-a introdus arta între aceste discipline reale. Un alt stereotip interesant este referitor la culori. Se spune că fetelor le place rozul, iar băieților le place albastrul. De fapt, culorile sunt neutre. Societatea este cea care atribuie caracteristicile de gen culorilor. Ca o concluzie, ceea ce este esențial, dincolo de toate stereotipurile identificate, este ca toate contra-argumentele să fie aplicate în viața de zi cu zi.

- Unde pot fi urmărite activitățile care vor avea loc pe durata proiectului?

- În ceea ce privește planul de comunicare și diseminare, ne-am preocupat și de acest aspect, astfel, proiectul are deja o pagină oficială de Facebook: GE - STEAM, unde vom comunica fiecare acțiune care se desfășoară, vom informa despre evoluția proiectului și etapele acestuia. În același timp, un alt canal de promovare este platforma Youtube, acolo unde toți cei interesați vor putea să descopere diverse videoclipuri/filmulețe cu informații despre proiect. De altfel, activitatea proiectului poate fi urmărită și pe platforma Twitter.

- Când va avea loc următoarea activitate?

- Așa cum am mai spus, condiționați fiind de situația pandemică actuală, fiindcă întâlnirile fizice au fost suspendate, am convenit cu partenerii că vom avea lunar câte o întâlnire online, în care vom putea urmări evoluția exactă a proiectului și vom putea identifica și clarifica eventualele probleme identificate. Așadar, o următoare întâlnire este deja stabilită pentru data de 23 aprilie.

Lasă un comentariu