ANTREPRENORII ROMÂNI SE ÎNTREABĂ UNDE ESTE CREȘTEREA ECONOMICĂ...

Distribuie pe:

Conform unei cercetări de specialitate, realizată de compania Ciel România (unul dintre cei mai mari producători de softuri pentru antreprenori și contabili, create prin tehnologii moderne și actualizate la zi în funcție de schimbările legislativ-fiscale), aproape două treimi dintre antreprenorii români (62%) nu resimt creșterea economică de 13% anunțată de Guvern, situație amplificată și de majorarea costurilor cu furnizorii.

Instabilitate și lipsă de predictibilitate

Studiul Ciel România arată că aproximativ 62% dintre antreprenorii români intervievați afirmă că nu resimt creșterea economică anunțată de Guvernul României, deoarece prețurile la utilități, precum și cele din magazine s-au mărit semnificativ în această perioadă.

Aproape toți antreprenorii susțin că au crescut costurile cu furnizorii, iar mulți dintre aceștia cred că, în contextul politic actual, instabilitatea și lipsa de predictibilitate vor persista în mediul de business din România.

În același timp, peste un sfert (26%) dintre companii nu observă nicio schimbare reală față de anul 2020, în ciuda cifrelor optimiste anunțate oficial, iar lipsa predictibilității cauzată de mediul politic creează nesiguranță în mediul de afaceri.

De asemenea, peste 71,4% dintre antreprenori recunosc că, în 2021, gradul de predictibilitate în mediul de afaceri local a scăzut în comparație cu anul precedent, și doar 7,5% dintre respondenți consideră că a crescut.

Avansul economic nu este susținut de realitate

Respondenții sunt de părere că avansul economic anunțat de Guvern nu este susținut de realitatea din piață, mai ales când, pentru 91,8% dintre ei, costurile cu furnizorii au crescut în această perioadă.

În plus, doar 9,5% dintre companii au înregistrat creșteri ale cifrelor de afaceri.

Totuși, cercetarea evidențiază faptul că mai mult de 82% dintre companii consideră că informațiile precise, precum datele și cifrele, ajută în luarea unor decizii mai bune în contextul actual.

Importanța digitalizării

Potrivit sursei citate, antreprenorii români au decis să acorde o mai mare importanță digitalizării, iar 45% dintre cei chestionați au făcut investiții în digitalizare în timpul pandemiei, în

timp ce 37% planifică noi investiții în următoarele luni.

Sumele alocate pentru acest segment au fost sub 1.000 de euro în 61,2% dintre cazuri, între 1.000 și 3.000 de euro pentru 27,2% dintre companii, respectiv de peste 3.000 de euro pentru 11,6% dintre acestea.

Cele mai cumpărate produse software de către antreprenori sunt cele pentru firme medii - softuri de gestiune, e-commerce, producție și de contabilitate, dar și cele pentru firme mari - sisteme ERP, în multe cazuri adaptate după nevoile specifice ale companiilor.

*

Dintre participanții la studiul Ciel România, 32% sunt furnizori de servicii, 25% activează în comerț, 15% în construcții, 12% în IT, iar restul au afaceri în industria producătoare de materiale, alimente sau confecții.

De asemenea, aproximativ 14% dintre ei au o cifră de afaceri cuprinsă între 1 și 5 milioane de euro, 2,7% trec de acest prag, în timp ce 83% dintre antreprenorii respondenți au afaceri de sub un milion de euro. (L.P.)

LUCREȚIA POP

Lasă un comentariu