“ȘCOALA ȘI EDUCAȚIA - BAZA UNUI VIITOR MAI BUN”

Distribuie pe:

Fundația Talentum din Târgu-Mureș derulează, până la finele anului, proiectul “Școala și educația - baza unui viitor mai bun”, program complex de dezvoltare și mentorat pentru școlarii romi din municipiu și părinții acestora. Programul este finanțat de municipalitate, prin Direcția de Asistență Socială (DAS), cu suma de 40.000 de lei. Obiectivul principal este prevenirea abandonului școlar.

Grupul țintă îl constituie 10 copii romi din ciclul primar, care frecventează următoarele unități de învățământ: Școala Gimnazială “Serafim Duicu”, Școala Gimnazială “Romulus Guga” și Școala Gimnazială nr. 7, selectați în colaborare cu cadrele didactice, împreună cu părinții acestora, care au acceptat participarea și implicarea în cadrul activităților derulate pe parcursul programului.

La acțiunile subsumate proiectului, participă și 20 de părinți, alături de 10 cadre didactice din grupul țintă, colaborarea constând în schimburi de informări reciproce referitoare la problematica elevului, a familiei, monitorizarea și evaluarea periodică a copilului, prin constituirea unei verigi, a unei punți de legătură între familie - școală - fundație, asigurând astfel o monitorizare permanentă a problemelor familiale și școlare actuale și găsirea de soluții pentru rezolvarea problemelor.

Totodată, pe baza unor criterii clar stabilite, copiii vor primi și “burse de studiu” ce constau în pachete personalizate adaptate nevoilor individuale ale beneficiarilor din proiect, ne-au informat surse din cadrul DAS Târgu-Mureș.

“DESCULȚ ÎNTR-O LUME ABSENTĂ”

Proiectul cu acest nume este derulat de Fundația Creștină Rhema și finanțat de municipalitate cu suma de 15.000 de lei, prin Direcția de Asistență Socială (DAS) Târgu-Mureș.

Grupul țintă este alcătuit 25 de copii cu vârste cuprinse între 7 și 12 ani, provenind din familii marginalizate, cu domiciliul pe strada Dealului.

Scopul îl constituie integrarea școlară și socială, prevenirea abandonului școlar, creșterea influenței familiei în vederea înțelegerii importanței educației, dar și a gradului de conștientizare a comunității locale privind importanța acceptării și integrării copiilor proveniți din familii marginalizate.

Proiectul cuprinde întâlniri, conferințe și expoziții, activități educative și recreative, jocuri de logică și de memorie, ateliere de creație, jocuri de echipă, ore de lectură “Lumea poveștilor” și jocuri de rol, urmărindu-se, în ansamblu, ca acești copii să fie mai bine pregătiți pentru a face față cerințelor școlare prin dezvoltarea competențelor sociale și a abilităților de comunicare, lucrul în echipă, dezvoltarea creativității și a spiritului de inițiativă, creșterea stimei de sine, a toleranței și a respectului reciproc, dobândirea gândirii independente sau cunoșterea normelor de conduită în societate.

ILEANA SANDU

Lasă un comentariu