COMPANIILE ÎNCEP DEJA SĂ RESIMTĂ EFECTELE ACESTEI CRIZE

Distribuie pe:

Grupul israelian Strauss Group Ltd., proprietarul Doncafe și Amigo, a anunțat recent că majorarea costurilor cu materiile prime, în special cafea și lapte, îi erodează marjele. În consecință, compania a decis să majoreze prețurile în Brazilia, dar și în Ucraina, România, Serbia și Polonia.

Potrivit Bloomberg, în ultimele luni, exportatorii brazilieni nu au putut exporta milioane de saci de cafea din cauza blocajelor din porturi.

La rândul său, Vietnamul, cel mai mare producător de cafea robusta, s-a confruntat și el cu probleme din cauza perturbărilor de-a lungul lanțurilor de aprovizionare și creșterii costurilor cu transporturile maritime pe rutele din Asia.

În acest an, consumul global de cafea este preconizat să crească până la 168,8 milioane de saci (fiecare cu o greutate de 60 de kilograme), în creștere de la 164,8 milioane saci anul trecut, arată prognozele analiștilor de la Rabobank International.

Piața mondială ar urma să înregistreze o rată medie anuală de creștere de 9% în următorii trei ani, până la “peste 400 de miliarde de dolari”, estimează și lanțul de cafenele Starbucks Corp. În Asia, piața de cafea cu cel mai rapid ritm de creștere, consumul va crește grație unor venituri mai mari și a extinderii culturii cafelei în

China, India și Indonezia, prognozează Fitch Solutions. (AGERPRES)

Lasă un comentariu