APLICAREA LEGII NR.267/2021 ÎN DOMENIUL STĂRII CIVILE ȘI EVIDENȚEI PERSOANELOR

Distribuie pe:

Având în vedere prevederile Legii nr. 267/2021 pentru completarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, aducem în atenția cetățenilor informații utile cu privire la modificările intervenite în activitatea de stare civilă și de evidență a persoanelor.

Astfel, potrivit art. 21 din O.U.G. nr.41/2016, se interzice instituțiilor publice să solicite persoanelor fizice sau persoanelor juridice, în vederea soluționării cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de către instituții publice sau organe de specialitate ale administrației publice centrale.

Cetățenii care se adresează funcționarilor pentru obținerea unor documente de stare civilă sau acte de identitate vor prezenta documentele necesare eliberate de instituțiile statului în original, fără a avea obligația de a deține asupra lor copii ale certificatelor de stare civilă, cărților de identitate, pașapoarte, sentințe civile emise de instanțele judecătorești, extrase de carte funciară.

Funcționarii publici care preiau cererile cetățenilor vor proceda la fotocopierea documentelor originale și reținerea acestor copii.

Totuși, dacă cetățenii dețin și doresc să depună odată cu originalul documentelor și copiile acestora, acestea pot fi primite după ce vor fi comparate cu documentul original.

În activitate există situații în care, conform prevederilor legale aplicabile în materie, se reține originalul documentului, de exemplu:

- atunci când dovada adresei de domiciliu/reședință se face cu adeverința cu date din Registrul agricol eliberată de primăria competentă;

- procuri speciale întocmite de notari;

- traduceri legalizate ale unor documente emise de autoritățile străine.

Documentele autentificate de notarii publici - contracte, certificate de moștenitor, precum și certificatele de divorț vor fi prezentate în original și copie.

Ofițerii de stare civilă și funcționarii de evidență a persoanelor din județ au luat la cunoștință aceste modificări ale modului de lucru, ca urmare a îndrumărilor primite, și au obligația aplicării întocmai.

Director general, CODRUȚA SAVA

Lasă un comentariu