6 din 10 români nu cumpără produse eco pentru că sunt scumpe

Distribuie pe:

Șase din zece români (58%) renunță la produsele sustenabile din cauza costului mai ridicat al acestora, în timp ce 38% dintre cumpărători sunt atenți la impactul pe care îl au asupra mediului prin obiceiurile de consum, relevă rezultatele unui studiu de specialitate, publicat miercuri.

Conform cercetării Mkor, intitulată “Consumatorul Etic din România în 2024”, peste o treime (35%) dintre respondenți spun că nu au încredere în autenticitatea etichetelor eco, iar 28% afirmă că alternativele eco din magazine sunt reduse.

În același timp, peste jumătate din totalul celor chestionați (56%) sunt indeciși în a cumpăra produse mai prietenoase cu mediul iar 6% nu sunt interesați de sustenabilitate și etică. De asemenea, patru din zece consumatori indeciși contribuie la protejarea mediului prin acțiuni zilnice și au potențial de a deveni Consumatori Etici prin campanii de educare și programe de încurajare a protecției mediului.

Potrivit sursei citate, alți factori care îi determină pe români să evite achiziționarea produselor sustenabile sunt neîncrederea în declarațiile de sustenabilitate ale companiilor, lipsa informațiilor despre impactul și originea produselor (24%) și lipsa timpului pentru a căuta alternative sustenabile (21%).

În 2024, portretul-robot al consumatorului etic din România, realizat de Mkor, este predominant reprezentat de femei care fac parte din generația Millennials, locuiesc în mediul urban, au studii superioare, au copii minori și venituri medii sau mici.

Totodată, 41% dintre respondenți sunt interesați de beneficiile pentru sănătate și starea de bine atunci când achiziționează produse și servicii, iar 39% sunt atenți la aspecte legate de sustenabilitate și responsabilitate față de mediu.

În plus, 70% dintre cei intervievați declară că evită risipa de alimente și alții aleg să cumpere produse care sunt aproape de termenul de expirare. Pe de altă parte, 45% dintre consumatorii etici cumpără mai puține haine și evită consumul excesiv de fashion. Pe acest fond, preferința pentru produsele naturale, deși mai puțin răspândită, este mult mai accentuată în cazul consumatorilor care fac alegeri etice (25%), notează studiul citat.

La nivel general, consumatorul etic din România achiziționează, în medie, trei categorii de produse pentru care caută variante sustenabile: alimente (67%), cosmetice și îngrijire personală (36%), cafea și băuturi (30%).

O mare parte dintre români (58%) spun că renunță la produsele sustenabile din cauza costului mare al acestora, timp în care 38% sunt atenți la impactul pe care îl au asupra mediului prin obiceiurile de consum.

Studiul Mkor a fost realizat în luna noiembrie a anului 2023 pe un eșantion de o mie de respondenți, cu vârste cuprinse între 18 și 55 de ani, metoda de cercetare aleasă fiind CAWI, în sistem online. (Agerpres)

Lasă un comentariu