INFORMAȚII CU SUSPANS!

Distribuie pe:

Dacă aveți nevoie de informații, “sunați la DELGAZ GRID, sunați la numărul de telefon 0232/20.04.33, de luni până vineri, în intervalul orar 9-15 (de ce numai de la ora 9 la 15, doar 5 ore?), apăsați TASTA 1”, dacă operatorul nu a putut efectua citirea indexului de pe contorul de gaze naturale, la trei luni.

Așa sună înștiințarea companiei DELGAZ GRID Târgu-Mureș, pentru ca “factura de reglementare să reflecte consumul dumneavoastră real și să plătiți exact cât consumați, pentru a ne comunica data la care puteți permite operatorului de distribuție la contor”. Până aici totul pare normal.

“Distracția” și nervii încep după ce formez numărul de telefon 0232/20.04.33, unde răspunde ROBOTUL, care vă somează sec: “Dacă doriți informații privind gazele naturale apăsați TASTA 1.”Robotul te informează că “nu există niciun operator liber, așteptați...” Și acest anunț se repetă la infinit, minute în șir. Stopezi intervenția și formezi din nou numărul. Anunțul robotului se repetă și se repetă 10-15 minute. Închizi din nou și, după vreo 30 de minute, în sfârșit, intră pe fir operatorul, care te somează scurt că problema se poate rezolva doar cu cel ce citește contorul și dacă nu reușiți, pentru că nu știți numărul de telefon, rămâne să fiți anunțat prin SMS când puteți contacta operatorul, SMS pe care îl poți aștepta mult și bine, că nu mai vine.

Toată această “distracție” a avut loc în ziua de 8 februarie 2022, între orele 9.30-10.15, cu operatoarea de serviciu al cărei nume nu l-am putut afla. Când i-am cerut să ne facă legătura telefonică cu șeful dumneaei, a răspuns scurt: “Tocmai azi a plecat în concediu”, și a închis telefonul. Urmează amenințarea scrisă cu întreruperea furnizării gazului. Pentru că, dacă nu stai la dispoziția operatorului când vine el să citească contorul - e vorba de facturarea exactă a consumului - se întrerupe alimentarea cu gaze naturale, chiar dacă operatorul nu a venit la data stabilită, de comun acord, să citească contorul.

Suntem curioși să aflăm și părerea șefilor de la E.on, companie de care aparține DELGAZ GRID, care colaborează direct cu aceasta, dacă nu greșim. Firma E.on prin “Centrul Servicii Clienți București” ne îndeamnă: “Alege siguranță și confort pentru casa ta!”, dar, la fel, nu răspunde la telefoane pentru a informa consumatorii privind majorarea tarifului, de la 1 martie 2022, de la 0,97649 lei/Kwh la 1,55345 lei/Kwh. Dacă nu ești de acord cu prețul propus, ai posibilitatea de a comunica (la e.on.ro/contact sau telefonic - unde?) refuzul tău până la data de 14.02.2022. Dacă nu o faci, se consideră că, tacit, ai acceptat prețul comunicat. Asta da negociere de contracte și majorare de prețuri după bunul plac al furnizorului, metodă care nu are nimic de-a face cu economia de piață.

Dacă nu completezi formularul de pe e-on.ro.contact ești pasibil să fii deconectat de la rețea. Dacă refuzi noul preț de furnizare, ai dreptul de a denunța în mod gratuit contractul. Echipa E.on.

În concluzie, liberalizarea prețurilor a provocat discuții aprinse între președinții coaliției partidelor de la guvernare în privința compensării unei părți din sumele enorme din facturi (milioane de facturi întocmite abuziv) de către furnizori, facturi care, conform prevederilor legale stabilite de Guvern, trebuie anulate și refăcute, operație lăsată la bunăvoința furnizorilor.

Urmarea liberalizării prețurilor la energie electrică și la gaze naturale, adăugată la crizele cu pandemia, economic, creșterea prețurilor la alimente și produse industriale, medicamente, inflației cursului de schimb leu/euro, milioane de români au ajuns în situația să nu le ajungă banii pentru plata facturilor.

În concluzie, după ce guvernele aflate la putere timp de peste 30 de ani au distrus și vândut industria, bogățiile naturale ale României (între care și gazul metan și energia electrică, mai ales rețelele de furnizare), îi obligă pe români să plătească la prețuri aberante, unor firme străine și statului, energia electrică și gazul, care le aparțin de drept.

Tot ceea ce se întâmplă acum în România este o înțelegere ascunsă între guvernanți și firmele străine și de stat de a masca birurile plătite de populație pentru acoperirea găurilor negre din bugetul țării, Ministerul de Finanțe.

IOAN HUSAR

Lasă un comentariu