LUDUȘ 2022 - CONFERINȚA NAȚIONALĂ “SUPER TEACH” - CONSEMNĂRI

Distribuie pe:

Sâmbătă, 19 martie 2022, în incinta cochetului hotel River din Luduș, s-a desfășurat, în prezența a peste 120 de persoane, Conferința Națională “SuperTeach”. Tema evenimentului a fost: “Mentalitatea construiește comunitatea”, stârnind interesul participanților, cadre didactice de la toate nivelurile de învățământ (preșcolar, gimnazial și liceal), din toată țara.

Conferința a fost deschisă de gazda evenimentului, profesor pentru învățământul primar Bordan Ana, cea care, împreună cu Carmina Trâmbițaș Vokulovsky (mentor și ambasador ROSE), au fost și moderatoarele evenimentului. În cele trei părți ale activității au avut intervenții, în direct sau online, reprezentantul ISJ Mureș, inspector pentru învățământul primar Camelia Mateș, reprezentantul primarului Moldovan Cristian, Totu Daniel, director executiv în cadrul Primăriei orașului, și o serie de formatori și facilitatori din domeniul educației precum: Cristina Gheorghe, cea care a adus proiectul din SUA și l-a implementat în România, Mușata-Dacia Bocoș, Ari Pokka, Elena Lotrean, Simona Baciu, Radu Szekely, Felix Tătaru, Oana Moșoiu, Diana Crina Marin, Andrada Mazilu, Florin Șuteu, reprezentant BCR, care, pornind de la faptul că, după un studiu 7 din 10 români sunt “analfabeți financiar”, a făcut apel la introducerea educației financiare în școli prin proiectul “Școala de bani”. În cadrul activităților pe cele trei ateliere s-au remarcat prin prestație doamnele: Vai Mona (“Impactul relației părinte-profesor asupra procesului de învățământ”, Sonia Tekeres “Strategii comportamentale pozitive”, Ana Gorcea și Larisa Cati (“Mentalitate Deschisă în Educație”) ș.a.

Intervențiile au făcut referiri la următoarele probleme legate de problematica comunității: Modul cum se reconstruiesc comunitățile, care sunt factorii care ajută, ce blochează progresul mai rapid al construcției de comunități, de ce nu reușim să cooperăm în mod organic, ce motive avem să putem, cum începem, cum continuăm, cum stăm în proces, chiar și atunci când nu merge atât de repede și atât de “cum vrem noi”?

Discuțiile au evidențiat câteva direcții de abordare a problemei, între care: nevoia de a înțelege că emoțiile exersate sunt cele mai tari cogniții, că avem nevoie de conștientizarea faptului că trebuie să lucrăm împreună pentru a reuși să construim adevărate culturi: emoționale, sociale și de gândire, că și ceilalți contează la fel de mult ca și mine într-o comunitate, că trebuie să învățăm să facem diferența între comportament și mentalitate, să avem un impact pozitiv major asupra celor din jur (elevi, părinți, colegi, directori ș.a.), să ne asumăm responsabilități.

Se vorbește despre faptul că o “Revoluție Colaborativă ar putea avea impact mai mare decât Revoluția Industrială” (Rachel Botsman) și despre ideea comunității școlare ca un spațiu mult mai larg, văzut dincolo de cel strict școlar (cel de comunitate aparte, fără contact real cu spațiul larg) menționat de Radu Szekely, idei care sunt mult mai relevante pentru construirea unei mentalități deschise, fără de care nu putem progresa ca oameni și societate.

În procesul de construire a unei mentalități deschise este nevoie de construirea încrederii în ceilalți, a sentimentului de apartenență la acea comunitate, de credibilitatea noastră, de curajul de a ne vulnerabiliza, la nevoie, ca să putem depăși piedicile și să construim o comunitate lărgită. Pentru a avea succes este nevoie de comuniune și colaborare.

Conferința a avut un impact pozitiv asupra participanților, care, prin zecile de comentarii verbale sau exprimate în mediul online, au evidențiat determinarea acestora de a implementa proiectul în comunitățile din care fac parte.

Prof. ANA PANDREA Foto - DAN LUDUȘAN

Lasă un comentariu