EMOȚIILE, PASIUNILE ȘI EDUCAȚIA DE SECOL XXI

Distribuie pe:

Dorințe comune, atât ale dascălului, cât și ale elevilor săi din toate timpurile: mai puțin stres și mai multă posibilitate de afirmare a personalității, mai multă democrație educațională și o mai bogată ofertă educațională personalizată. Încurajarea creativității și a spiritului de echipă, diversificarea formelor de comunicare, afirmarea neîngrădită de prejudecăți a spiritului critic, dialog și empatie, toate aceste comportamente favorizând accesul la o altă paradigmă educațională. Unde avem șanse mai mari să regăsim aplicate astfel de comandamente educaționale? În primul rând, în diversele activități extrașcolare de club al copiilor: teatru, șah, cenaclu literar, matematică aplicată, modelism.

Dacă, uneori, acestea poate vor fi uitate sau marginalizate, ne mai rămâne totuși speranța că, din “cenușa” amintirilor și emoțiilor de odinioară, vor renaște pentru generațiile viitoare, mereu îmbogățite cu noi semnificații și valențe, oferte similare de petrecere a timpului liber pentru copiii și adolescenții noștri.

DORIN CREMENE

Lasă un comentariu