SONDAJ: 46% DINTRE PROFESORI CONSIDERĂ PROGRAMA PREA ÎNCĂRCATĂ, IAR 35% SE PLÂNG DE OBLIGAȚIILE BIROCRATICE

Distribuie pe:

Programă încărcată sau inadaptată, obligații birocratice, sprijin scăzut de la nivelul Ministerului Educației și insuficiente dotări digitale pentru școli sunt probleme indicate de către profesori ca principale obstacolele în calea performanței, relevă un sondaj World Vision.

Conform unui comunicat transmis joi de organizație, 96% dintre profesorii chestionați au afirmat că își doresc să fie consultați prin chestionare privind decizii în domeniul educației școlare (75% în mare măsură și 21% în măsură medie). Pentru a răspunde acestei nevoi, World Vision a lansat proiectul “Inspectoratul Școlar Civic” prin care va crea prima platformă de consultare online integrată pentru profesori, elevi și părinți.

În cadrul proiectului, organizația a realizat un prim chestionar online de consultare, completat de 375 dintre cele 570 DE cadre didactice înscrise în prima săptămână după lansare.

“Pentru respondenții la chestionar, principalele obstacole care îi împiedică să obțină performanțe mai ridicate cu elevii sunt «programă încărcată» (46%) sau «inadaptată» (20%), «obligațiile birocratice» (35%) sau «sprijinul scăzut la nivel de minister (decizii, modificări dese, bulversante)» (24%), insuficiența «dotărilor digitale ale școlilor» (30%), dar și «lipsa unui mediu stimulant» (30%). Nu în ultimul rând, cadrele didactice amintesc de «lipsa de implicare a părinților» (25%) și de «problemele socio-economice ale familiilor» elevilor (25%)”, se precizează în comunicat.

Dacă ar avea ocazia să transmită un mesaj către factorii de decizie la nivel național sau județean, 27% din cadrele didactice înscrise în proiect ar solicita în primul rând “mai puține schimbări”.

“Așa cum detaliază respondenții, atunci când aceste schimbări sunt totuși necesare, ar trebui să aibă în vedere o consultare largă a profesorilor, să fie anunțate și explicate din timp, să aibă la bază studii de impact și o analiză a consecințelor administrative ale acestora, pentru a evita blocaje în activitatea școlilor. În al doilea rând, 19% dintre respondenți ar solicita factorilor de decizie să cunoască mai bine realitățile din teren, să experimenteze direct contextele dificile cu care școlile se confruntă. În plus, din mesajele transmise de cadrele didactice factorilor de decizie, rezultă nevoia de transparență, înțelegere, colaborare, mentorat și empatie din partea decidenților, mai ales la nivel județean (33% dintre respondenți)”, informează World Vision.

Platforma online de consultare a cadrelor didactice, elevilor și părinților va rămâne la dispoziția organizațiilor partenere și a Ministerului Educației pentru fundamentarea deciziilor și politicilor educaționale viitoare. De asemenea, prin implicarea beneficiarilor, vor fi organizate 120 de webinarii pentru formarea profesorilor și elevilor pe teme școlare și civice, anunță World Vision.

“Nevoia unui astfel de proiect este extrem de mare. ProfesorIi vor să fie consultați. În cadrul evenimentului, un director de școală ne-a mărturisit că, în peste 10 ani de activitate, nu a primit niciodată chestionare de consultare pe filieră instituțională, cu excepția celor primite de la ONG-uri”, a declarat Bogdan Romanică, managerul proiectului.

Orice cadru didactic poate deveni beneficiar al proiectului prin completarea formularului de înregistrare.

Proiectul este derulat de World Vision România cu sprijinul financiar Active Citizens Fund România, program finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia, prin Granturile SEE 2014-2021. (Agerpres)

Lasă un comentariu