Pentru a fi productivi, angajații au nevoie de mici pauze de relaxare

Distribuie pe:

Într-un studiu comun, cercetătorii din Irlanda și cei din Germania, citați de descopera.ro, au constatat că pauzele scurte și pozitive, cum ar fi vizionarea unui videoclip plin de umor, îi pot ajuta pe salariați să facă mai ușor față sarcinilor care nu le plac și e-mailurilor enervante.

Experții susțin că micile momente de repaus, cele în care te uiți sau faci ceva distractiv, reduc stresul cotidian și sporesc gradul de implicare necesar în gestionarea activităților de lucru de zi cu zi.

“Încercarea de a rămâne calm după ce citești un e-mail enervant, de exemplu, este, de obicei, destul de epuizantă pentru angajați. În consecință, aceștia s-ar putea să se străduiască să dea dovadă de autocontrol pe tot parcursul zilei de lucru, ceea ce le-ar împiedica implicarea, creativitatea și comportamentul față de colegi.

Aici intervine pozitivitatea. Vizionarea unui videoclip amuzant crește sentimentele de pozitivitate.

Astfel de emoții pozitive le permit angajaților să își protejeze resursele de reglementare chiar și după ce se confruntă cu solicitări de autocontrol care consumă resurse. Acest lucru influențează în mod pozitiv eficiența lor la locul de muncă.

Astfel, în cazul angajaților, viziunea companiilor asupra scurtelor momente de pozitivitate joacă un rol foarte important, deoarece acestea contribuie la destinderea angajaților.

Mediile de lucru din prezent sunt din ce în ce mai solicitante, dar avem o înțelegere limitată a ceea ce pot face organizațiile și angajații ca să prevină efectele stresante ale solicitărilor de autocontrol, cum ar fi e-mailurile negative sau sarcinile neiubite.

Cercetările noastre arată că intervențiile scurte și pozitive ajută angajații să profite la maximum de ziua lor și că angajatorii și angajații ar trebui să ia în considerare încorporarea mai multor momente de pozitivitate pe parcursul zilei de lucru.

De exemplu, organizațiile ar putea oferi angajaților recomandări despre scurte videoclipuri amuzante prin intermediul unui buletin informativ zilnic sau ar putea posta o glumă a zilei pe internet. Procedând astfel, angajatorii contribuie la atenuarea efectelor negative ale solicitărilor de autocontrol. Noi am făcut aceste constatări după examinarea a 85 de angajați pe parcursul a 12 zile lucrătoare, cărora li s-a acordat zilnic un scurt moment pozitiv bazat pe text sau video”, explică oamenii de știință. (L.P.)

Lucreția Pop

Lasă un comentariu