Mașinile electrice, între soluție și catastrofă

Distribuie pe:

S-a indus de către statele puternic industrializate ideea că soluția pentru poluare este renunțarea la mașinile cu motor termic în favoarea celor electrice. Motivul: nevoia de a înlocui toate mașinile din Europa, pentru a da de lucru industriei lor (ex. Germania, Franța etc.).

De câteva zile, Parlamentul European a votat cu majoritate fragilă o lege ticăloasă, care prevede ca din 2035 mașinile cu motor termic să fie interzise.

Într-o discuție recentă cu europarlamentarul Eugen Tomac, acesta mi-a relatat că s-a opus deciziei. De asemenea, mi-a atras atenția că decizia seamănă cu cea pe care au luat-o europenii în trecut, când au refuzat gazul din Azerbaidjan, dar au acceptat gaz livrat de Rusia, de 4 ori mai scump, care provenea tot din Azerbaidjan.

Practic, Parlamentul European suferă de corupția Parlamentului României!

Populația trebuie să știe că mașinile electrice poluează mult mai mult decât mașinile cu motor termic, din următoarele motive:

1.Curentul pe care îl folosesc este produs cu o poluare mai mare decât cea generată de arderea motorinei/benzinei, deoarece curentul este produs în termocentrale majoritar prin arderea cărbunelui.

Un experiment simplu ar fi să încărcați bateria mașinii electrice cu un generator pe benzină și să vedeți câți km veți parcurge cu benzina pe care ați folosit-o la încărcarea bateriilor.

Curentul este produs în general cu cărbune, care poluează incomparabil mai mult decât benzina sau motorina. Numai România a renunțat la producția energiei electrice pe cărbune, ca să cumpere curent scump, produs de OMV din gaze naturale.

2. Producția și reciclarea bateriilor mașinilor electrice sunt foarte poluante.

3. O mare parte din poluare se produce la frânare (consum de plăcuțe de frână, anvelope etc.). Mașinile electrice fiind mult mai grele, consumă mai multă energie, dar și mai multe consumabile, precum plăcuțele de frână din materiale toxice sau anvelopele care generează poluare.

Pe de altă parte, randamentele de transformare a unei energii în altă formă de energie se fac cu multă pierdere, iar transportul curentului generează, la rândul lui, pierderi.

Dacă am avea doar mașini electrice, așa cum a votat Parlamentul UE, am avea nevoie de mulți Ceaușescu pentru a construi linii de mare capacitate care să transporte energia electrică.

De asemenea, populația mai trebuie să știe că, practic, cu mașinile electrice mutăm poluarea dintr-un loc în altul.

O să fac o emisiune la M9 TV, în data de 28 februarie, la ora 18.30, în care voi explica dimensiunile prostiei și nemerniciei....

Radu Pescar

Lasă un comentariu