Constantin Brâncuși, celebrat în capitala Chinei

Distribuie pe:

Într-un generos spațiu, pus la dispoziție de administratorii Grădinii JinShangYuan, aflată în apropierea Zonei Artelor 798 din capitala Chinei, Brâncuși a fost comemorat, duminică, în dimensiunea și valoarea corecte, la eveniment fiind participând peste 150 de iubitori de artă, chinezi și rezidenți străini.

“Pe Pe Brâncuși îl privim ca pe un sculptor la fel de important ca Michelangelo în perioada Renascentistă, pe Bernini în Italia sau pe Rodin în Franța, fiind o figură cu totul specială în istoria sculpturii occidentale. El a avut un dar natural, o personalitate aparte, dominată de independență și resursele culturale unice ale României”, a declarat Prof. Univ. Dr. Zhi Min (foto), vicepreședinte al Institutului de Sculptură al Academiei Naționale de Arte din China, în cadrul evenimentului organizat de Institutul Cultural Român (ICR) din Beijing, cu ocazia Zilei Naționale Constantin Brâncuși.

“Sculptorul sufletului românesc, Brâncuși a schimbat complet arta modernă și perspectiva asupra sculpturii abstracte. A mers spre esența lucrurilor, spre ideea din spatele ființei, trecând dincolo de formele concrete. A oferit o perspectivă spre adevăruri ascunse, formele sale simple arătându-ne adevăratul sens al lucrurilor”, a transmis celor prezenți directorul ICR Beijing, Dr. Liviu Țăranu, în mesajul de deschidere a evenimentului.

În conferința care a fost prezentată timp de mai mult de 70 de minute, Prof.Univ.Dr. Zhi Min a evidențiat că, în atelierul său de lucru din Paris, Constantin Brâncuși a ținut aproape și a ajutat să evolueze mai mulți artiști, între care Isamu Noguchi (artist american de origine japoneză) sau Amedeo Modigliani (artist italian).

Pentru a încununa superlativ evenimentul organizat la Beijing, în legătură directă cu publicul participant a intrat, prin intermediul Internetului, Arhitectul Dorin Ștefan, arhitectul șef al “Centrului Brâncuși” din Craiova și autorul “Prismei” - o interpretare a operelor “Ovoidul” și “Pasărea Măiastră” - realizată în curtea Muzeului de Artă din Craiova. Lucrarea este construcție dusă la limita dintre artă, arhitectură și iluzie.

Expoziția va rămâne pe simezele Grădinii JinShangYuan din Beijing, pentru următoarele 90 de zile.

(Preluat, fragmentar, de la CHINA RADIO INTERNATIONAL)

Lasă un comentariu