Studiu: Masa de Paști a românilor, mai săracă anul acesta

Distribuie pe:

Masa de Paști va fi mai puțin îmbelșugată pentru 75% dintre români, iar 83% dintre aceștia declară că vor petrece sărbătorile Pascale acasă, în familie, procent asemănător celui înregistrat în 2019, conform studiului realizat de Reveal Marketing Research, preluat de Agerpres.

Studiul și-a propus să afle mai multe detalii despre cum se pregătesc românii în așteptarea sărbătorilor de Paști și în ce măsură comportamentele și nevoile acestora s-au schimbat comparativ cu studiul similar desfășurat în 2019. Totodată, 24% dintre respondenți menționează că se vor duce în vizită la rude, iar 11% că vor călători, în țară sau în străinătate.

“Observăm că tradiția se păstrează, cei mai mulți dintre români urmând să își petreacă Paștile în familie, cu partenera/ul de viață (71%), copiii (52%) sau părinții (49%). Petrecerea sărbătorii împreună cu grupul de prieteni este menționată într-o mai mare măsură de cei tineri cu vârste cuprinse între 18-24 ani (37% vs. 24% total eșantion). Dacă ne referim la românii angajați (72%), descoperim că jumătate dintre aceștia (48%) vor beneficia de o vacanță prelungită de Paști, cu o medie de 3 zile libere suplimentare, pe lângă cele legale”, susțin autorii studiului.

În ceea ce privește interesul pentru tradiții și obiceiuri de Paști, 78% dintre români intenționează să meargă la slujba de Înviere, iar 45% obișnuiesc să postească.

Dacă în 2019, procentul celor care voiau să meargă la biserică în noaptea de Înviere era de 83%, anul acesta, 76% și-au manifestat această intenție, într-o manieră semnificativ mai mare femeile comparativ cu bărbații (81% vs. 72%).

Conform datelor studiului, 45% dintre români țin post înainte de sărbătorile Pascale - 19% dintre aceștia postesc în Săptămâna Mare, 16% postesc doar miercurea și vinerea, iar 10% țin tot postul.

În toiul pregătirilor de Paști, 64% dintre români intenționează să cumpere cadouri celor dragi, înregistrându-se o descreștere semnificativă față de anul 2019, când 8 din 10 și-au manifestat această dorință.

În topul celor care vor primi cadouri anul acesta regăsim copiii (64%), partenera/ul de viață (61%) și părinții (40%). În cazul cadourilor pentru părinți se înregistrează o descreștere semnificativă de 11% față de aprilie 2019.

Cei mai mulți dintre români declară că vor aloca un buget similar celui de anul trecut pe produse alimentare cu ocazia sărbătorilor de Paști (51%), în timp ce 24% vor aloca un buget mai mic.

În contextul scumpirilor accentuate de la lună la lună, în ambele scenarii, românii vor avea o masă de Paști diferită în acest an, fie că ne referim la reducerea numărului de produse cumpărate sau la alegerea celor mai mici prețuri.

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfășurat online, în perioada 3 - 7 aprilie 2023, pe un eșantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban și rural. Mărimea eșantionului a fost de 1.009 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.

Lasă un comentariu