Analiza șantierului autostrăzii Chețani - Câmpia Turzii. Geiger nota 10, Strabag nota 7

Distribuie pe:

Târgumureșeanul Kodok Márton, cunoscut pentru activitatea sa de monitorizare a șantierelor de infrastructură mare de transport, a publicat, miercuri, pe pagina sa de Facebook, o analiză a stadiului lucrărilor de pe tronsonul Chețani - Câmpia Turzii a Autostrăzii A3.

“Am luat pulsul șantierului A3 Chețani - Câmpia Turzii. Șantierul e împărțit în două: pe prima secțiune lucrează Geiger Transilvania, iar pe a doua Strabag. Stadiul șantierului diferă foarte mult între cele două părți. Geiger nota 10, iar Strabag doar nota 7”, a scris Kodok Márton.

Redăm, mai jos, analiza publicată miercuri.

Pe zona Geiger, șantierul arăta foarte avansat. Umpluturile sunt gata în proporție de 95%. Se lucrează susținut la structuri, toate suprabetonările sunt finalizate și se lucrează la parapeți și canalizare. Asfaltările se fac pe banda rulantă.

În zona organizării de șantier, overpass-ul (pasarela - n.r.) peste șantier este hidroizolat, cu parapet complet, inclusiv trotuar și plasă de siguranță. Urmează ca săptămâna aceasta să fie așternut primul strat de asfalt.

Geiger a ajuns foarte avansat cu șantierul, a început să curețe zonele dincolo de terasament, se așează pământ vegetal pe taluz, se toarnă rigola de acostament, și se mută din depozite materialele nefolosite.

Ca informație de pe șantier, s-a început proiectarea la solicitările locuitorilor din Chețani care au cerut un pod peste autostradă ca să poată ajunge la terenurile de dincolo de aceasta, cu utilajele agricole. Umblă vorba că s-a reușit includerea în rezervele financiare a contractului. Momentan nu se știe clar dacă va veni aprobarea, exproprierea și autorizația extinsă pe perioada șantierului. Poate vom avea drumul dat în trafic și apoi vor limita zona aceea până când se construiește trecerea peste autostradă. Nota 10 din 10.

Pe porțiunea Strabag, se lucra în multe puncte din șantier. Încă se căra umplutură pe tot lotul. Sunt zone unde au pus asfalt pe kilometri întregi, dar abia au început și mai este mult.

Având în vedere că suntem la final de august, și structurile Strabag nu sunt finalizate, lipsesc grinzi, va trebui monitorizat șantierul mai îndeaproape. Dacă în următoarele 4-6 săptămâni nu măresc forțele la structuri și zonele unde au rămas în urmă, putem avea discuții dificile, dacă se reușește finalizarea în acest an sau nu.

Structura peste DN15, la Hădăreni, încă nu e terminată de Strabag. Se lucrează, dar așa și așa. Au grinzile puse de săptămâni întregi și doar o cale e suprabetonată. Se ridică predale, oțel, și se cofrează. Am numărat opt muncitori.

Cu umplutura stau bine, doar în zona de la Luna au încă multe de introdus, dar nu e critic deloc. Cu asfaltul se înaintează binișor, am prins și echipa cu testele/TPA. La podul peste Arieș, se ridică predale și atât. O grămadă de fier adus pe șantier, dar nu s-au apucat de pus în practică. Lipsesc grinzi, se pregătește terenul pentru macarale. Mai este mult de făcut aici: să pună grinzile și să suprabetoneze. Va fi un punct critic al șantierului Strabag.

Rampele la pasarela din Luna, pe E 60, la capăt de lot începe să prindă contur. Se lucrează sub trafic, și zona e foarte îngustă, se poate lucra cu puține utilaje. Sunt în grafic, dar și aici se va termina destul de târziu și trebuie să dea în folosință pasarela pentru ca să poată finaliza corpul autostrăzii și conectarea cu autostrada Bechtel.

Dau un 7 din 10. Mă așteptam la mai mult și am rămas un pic rezervat cu progresul la final de august. Strabag are forța să pluseze unde au rămas în urmă. Așteptăm mobilizare mai serioasă în punctele critice de pe șantier.

(Sursa: text și foto Kodok Márton)

Lasă un comentariu