De ce mai plătim asigurare la sănătate dacă în final suntem trimiși la cabinete private?

Distribuie pe:

În frunte cu Alexandru Rafila, Ministrul Sănătății și personalul medical, în prea multe cazuri își bat joc de pacienți. Am simțit-o personal după două ore de plimbare la vreo cinci cabinete și laboratoare, începând cu Policlinica II, care aparține de Spitalul Clinic Județean din Târgu Mureș, de unde laboranta m-a trimis la Clinica Maxilo-facială de pe Bulevardul 1 Decembrie 1918, aparținătoare de Spitalul Clinic de Urgență Mureș. Asistenta medicală de la cabinetul respectiv, după consultarea cu medicul de serviciu (la ora 10.30), mi-a înapoiat hârtiile sfătuindu-mă să mă duc (înapoi) la laboratoarele de la Policlinica II, unde laboranta m-a trimis la camera 111 pentru a aduce chitanța de plată. Asistenta șefă m-a informat că nu e cazul să plătesc, deoarece analizele pot fi făcute pe baza biletului de trimitere, eliberat de medicul de familie, bilet pe care îl aveam asupra mea și l-am tot prezentat. M-am întors la Clinica Maxilo-facială, iar medicul de aici m-a informat, doar atunci, scurt, că analizele cerute de medicul orelist (tot privat) nu se pot face gratuit, indicându-mi să trec bulevardul la cabinetul privat și să plătesc acolo că e mai simplu. Întrebarea e de ce nu mi-a spus de prima dată că analizele respective trebuie plătite, că nu se compensează, chiar dacă am bilet de trimitere de la medicul de familie?

Nemaisuportând explicațiile, i-am arătat legitimația de ziarist, moment în care doamna doctor spune că, îi pare rău, dar trebuie să plătesc analizele.

Doamna directoare de la Spitalul Clinic de Urgență Mureș, Cernat Mariana, e cazul să-mi dea explicație referitor la comportarea personalului (la articolul apărut vineri, 22 septembrie 2023), în “Cuvântul liber”, despre “bunele servicii” oferite de personalul de la cabinetele cu pricina, din ziua de 19 septembrie, ora 10.30, ca și domnul Gârbovan, directorul Spitalului Clinic Județean Mureș, de măsurile luate pentru ca asemenea fapte (comportare) să nu se mai întâmple în unitățile sanitare pe care, cu onoare le conduc.

În ziua respectivă, în cele două ore, cât am bătut la ușile cabinetelor pentru a afla (la birourile de informații indicațiile date nu mi-au fost de folos), la cine și unde pot face cele două analize medicale, după ce am cotizat (plătit) timp de șaizeci de ani taxa de sănătate.

Pe holurile de așteptare am auzit destule cuvinte din partea pacienților nu tocmai măgulitoare (pe care nu le pot reproduce), la adresa serviciilor oferite de instituțiile sanitare și personalul care lucrează, în general, în acestea.

De fapt, în toate instituțiile de stat, birocrația și nesimțirea sunt la ele acasă. “Sunt prea mulți funcționari și șefi care se calcă pe picioare”. Expresia îi aparține domnului prim-ministru, Marcel Ciolacu. Dumnealui mai precizează că “multe posturi și instituții trebuie desființate sau comasate, care nu-și au rostul, ai căror funcționari beneficiază de salarii mai mari decât la societățile private și de tot felul de bonusuri”, cum sunt prima de vacanță, bonuri de masă, spor de stres pentru că lucrează cu publicul etc., care dijmuiesc bugetul statului de miliarde de lei.

Ioan Husar

Lasă un comentariu