Turism: Sighișoara și Târgu Mureș la egalitate cu Timișoara, Oradea și Iași în topul rezervărilor de toamnă

Distribuie pe:

Aproximativ 45% dintre rezervările de toamnă ale românilor au fost făcute într-un oraș mare din România, precum Brașov, București, Sibiu, Cluj-Napoca, semn că turiștii își doresc în continuare să se bucure de vacanțe, potrivit unei analize realizate de o platformă hotelieră online.

“Vremea care se menține caldă și prețurile mai mici sunt cel mai bun stimulent pentru călătoriile românilor din această toamnă. Turiștii își doresc în continuare să se bucure de vacanțe, iar odată cu venirea toamnei au început să se orienteze către city-break-uri în țară. Avantajele acestor sejururi de scurtă durată sunt semnificative: ele reprezintă o metodă foarte bună de a explora orașele României, care au un potențial turistic încă insuficient explorat, sunt mai ieftine și, în același timp, sunt o alternativă excelentă pentru cei care nu mai au zile de concediu sau nu mai pot pleca pentru o perioadă îndelungată”, se arată în analiza citată.

În comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, 2023 a adus majorări de tarife în industria turismului, însă acest lucru nu a diminuat pofta românilor de a călători.

“Orașele din România oferă locuri și activități destinate tuturor vârstelor și gusturilor, obiective turistice inedite, zone de agrement și aventură. Tocmai din acest motiv, ele au devenit o opțiune preferată adesea de turiștii care călătoresc în țară”, se mai precizează în comunicatul platformei hoteliere transmis vineri AGERPRES.

Potrivit datelor emise de Travelminit.ro, în topul celor mai rezervate orașe pentru city-break se numără Brașov (15,37% din rezervări), București (12,83%), Sibiu (8,99%) și Cluj-Napoca (8,72%), restul procentelor împărțindu-se aproape în mod egal între Oradea, Timișoara, Iași, Sighișoara și Târgu Mureș.

Trendul rezervărilor era în scădere după data de 15 august, însă, datorită condițiilor meteo favorabile, turiștii au ales să călătorească și în septembrie. În medie, durata pentru un city-break de toamnă în România este de două nopți.

“Ne bucurăm de o toamnă călduroasă, temperaturile sunt similare cu cele de la începutul verii, astfel că turiștii au în continuare disponibilitate pentru a călători și pentru a explora România în sejururi scurte. Ne bucurăm că trendul city-break-urilor este pe o pantă ascendentă și că țara noastră devine o destinație de city-break, pentru că avem atât de multe locuri frumoase ce merită a fi descoperite. Ne așteptăm la un nou vârf al rezervărilor de toamnă la finalul lunii octombrie, când va începe vacanța copiilor”, a afirmat Rita Szilveszter, Marketing Manager Travelminit.ro.

Conform sursei citate, prețurile pentru rezervările de tip city-break au crescut cu 15% în comparație cu aceeași perioadă din 2022. În ceea ce privește tarifele la cazare la nivel general, a fost semnalată o creștere de aproximativ 12% în comparație cu toamna anului trecut.

Prețul mediu pentru cameră dublă/noapte toamna aceasta, în intervalul septembrie - noiembrie 2023, este de 270 de lei, dar, în funcție de zonă, poate ajunge până la peste 400 de lei.

În ceea ce privește unitatea de cazare aleasă, opțiunile turiștilor diferă în funcție de destinație. De exemplu, în Sibiu și Brașov, orașe alese adesea pentru un sejur de relaxare, apartamentele și pensiunile sunt la mare căutare, având în vedere că oferă intimitatea și sentimentul de acasă. Pe de altă parte, în București, Timișoara, Iași, Cluj-Napoca, orașe în care turiștii călătoresc și în scop de business, hotelurile rămân în topul preferințelor acestora.

Fondată în Cluj-Napoca, Travelminit este unul dintre cei mai mari jucători pe piață rezervărilor hoteliere din România din 2017. Portofoliul companiei conține 7.500 de unități de cazare (hoteluri, pensiuni, apartamente) din România active pe platformă și acoperă o gamă largă de cazare în toată țara (litoral, munte, destinații balneoclimaterice și orașe mari), fiind lider pe piața rezervărilor cu card de vacanță. Din 2020, Travelminit face parte din Szallas Group, care are în portofoliu 12 platforme hoteliere în Centrul și Estul Europei (România, Ungaria, Polonia, Cehia, Croația), cu vânzări de peste 200 milioane de euro și peste 500 de angajați. (AGERPRES)

Lasă un comentariu