Consiliul IMM-urilor susține că aderarea la Schengen este un pas important pentru mediul de afaceri

Distribuie pe:

Aderarea României la spațiul Schengen aerian și maritim este un pas foarte important pentru mediul de afaceri și pentru IMM-uri, care va facilita comerțul prin scăderea costurilor de transport pentru mărfurile și bunurile românești la export, consideră Consiliul IMM-urilor.

“CNIPMMR salută decizia Consiliului European prin care este de acord să ridice controalele la frontierele interne, aeriene și maritime, cu Bulgaria și România din 31 martie 2024. Felicităm eforturile Guvernului României și ale întregii societăți pentru îndeplinirea acestui deziderat, care contribuie la crearea unui climat de încredere și la consolidarea imaginii României ca o țară stabilă în cadrul Uniunii Europene. Pentru mediul de afaceri și pentru IMM-uri este foarte important acest pas care va facilita comerțul prin scăderea costurilor de transport pentru mărfurile și bunurile românești la export”, se arată într-un comunicat al organizației transmis duminică Agerpres.

Potrivit sursei citate, spațiul Schengen este atractiv pentru turiști, iar aderarea României va atrage mai mulți vizitatori străini, având un impact pozitiv asupra industriei turismului.

“Libertatea de mișcare fără controale la frontierele interne ale țărilor Schengen stimulează călătoriile pentru scopuri profesionale, personale sau de afaceri, constituind un impuls pentru antreprenorii români în valorificarea oportunităților la nivel european. CNIPMMR va continua să susțină integrarea României la spațiul Schengen pe granițele terestre, fapt care va consolida cooperarea și comunicarea atât între mediul de afaceri românesc și european, cât și între autoritățile române și cele ale statelor membre”, se precizează în documentul citat.

Țările membre ale Uniunii Europene au aprobat, în unanimitate, intrarea graduală a României și Bulgariei în spațiul Schengen de liberă circulație, după ce Austria, ultima țară din UE-27 care se opunea acestei măsuri, și-a ridicat veto-ul.

Decizia înseamnă că, începând din martie, controalele la frontierele interne aeriene și maritime cu aceste două țări - care au aderat la UE în 2007 - vor fi ridicate, Austria, Bulgaria și România angajându-se, de asemenea, să convină ulterior asupra unei date pentru încetarea controalelor terestre, a informat președinția spaniolă a Consiliului UE.

Tratatul Schengen prevede ridicarea controalelor la frontierele dintre statele membre, care acoperă în prezent 4,3 milioane de kilometri pătrați și 423 de milioane de cetățeni din 27 de țări europene (23 de state membre ale UE și 4 din afara UE).

China pregătește un portavion de nouă generație

Presa de stat din China a prezentat imagini noi cu cel mai avansat portavion al său, Fujian, de concepție și construcție integral chineze. Portavionul din noua generație a fost prezentat pentru prima dată publicului în iunie anul trecut.

Imaginile de acum includ rampe de lansare care pot catapulta de pe punte o gamă mai largă de aeronave.

Nava nu a efectuat încă primele teste pe mare, însă se știe deja că este mai mare și mai avansată tehnologic decât Shandong, portavionul chinez lansat în 2019, și decât Liaoning, cumpărat la mâna a doua din Ucraina în 1998 și ulterior modernizat în China.

Marți seara, televiziunea de stat de la Beijing a difuzat imagini cu Fujian, remorcat de un vas mai mic; pe puntea portavionului se puteau vedea toate cele trei rampe ale sistemului electromagnetic de catapultare.

“În noul an, nu vom sta nicio clipă, vom munci cu hotărâre și ne vom strădui să fim gata de luptă cât mai curând posibil”, a declarat, conform aceleiași surse, un ofițer de pe Fujian.

Portavionul a efectuat diferite teste, inclusiv de acostare, înainte de cele pe mare, așteptate de unii observatori încă din 2023. Testarea sistemului de catapultare a început în noiembrie anul trecut. Fujian va fi primul portavion din lume echipat cu cel mai nou sistem electromagnetic de lansare a aeronavelor (EMALS), cu excepția portavioanelor americane din clasa Ford, cu propulsie nucleară, aflate în pregătire pentru marina militară a Statelor Unite. Versiunea chineză a EMALS poate lansa mai multe tipuri de aeronave decât Shangdong sau Liaoning, va fi mai fiabilă și mai eficientă energetic, reprezentând - potrivit Reuters - un nou reper în modernizarea forțelor armate chineze.

Președintele Chinei, Xi Jinping, a cerut de mai multe ori creșterea capacității de luptă și noi progrese tehnologice înaintea aniversării a 100 de ani de la înființarea Armatei de Eliberare a Poporului, în 2027. Mai mulți ofițeri americani cu grade mari au afirmat că China va lansa înainte de acest termen o invazie pentru ocuparea Taiwanului.

Insula independentă de facto, revendicată de Beijing, se pregătește pentru alegerile prezidențiale din 13 ianuarie. Taiwanezii au afirmat că China își continuă zilnic activitățile militare în Strâmtoarea Taiwan și în împrejurimi. Avioanele de vânătoare chineze depășesc uneori linia de demarcație de la mijlocul strâmtorii; China nu recunoaște limita neoficială respectivă. (sursa - agerpres.ro)

Lasă un comentariu