Inspectoratul de Poliție Județean Mureș, la ora bilanțului - Asigurarea unui cadru de siguranță corespunzător pentru întreaga comunitate

Distribuie pe:

Ieri, 22 februarie, conducerea Inspectoratului de Poliție Județean Mureș, alături de conducerea Poliției municipiului Târgu Mureș, Serviciul de Investigații Criminale, Serviciul de Ordine Publică, Serviciul Rutier și Biroul Siguranță Școlară au susținut o conferință de presă ce a avut ca temă evaluarea activității IPJ Mureș din anul 2023.

Au fost prezenți șeful Inspectoratului - Comisar șef de poliție Mihalache Constantin, adjunctul Șefului Inspectoratului - Comisar șef Rădulescu Cătălin, Cms șef Costea Alexandru - Împ. Șef al Poliției municipiului Tg. Mureș, Cms șef Contiu Cristian - Șeful Serviciului Rutier, Comisar șef Roșiu Bogdan - Șeful Serviciului de Investigații Criminale, Subcomisar de poliție Mirăștean Marian - Șeful Biroului pentru Protecția Fondului Forestier și Piscicol - Serviciului de Ordine Publică, Comisar șef de poliție Pîncă Gabriela - coordonatorul Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității, Subinspector de poliție Mureșan Roxana - Împ. Șef al Biroului Siguranță Școlară.

“Inspectoratul de Poliție Județean Mureș, ca și componentă a Poliției Române, este structura teritorială care exercită principalele atribuții privind apărarea drepturilor și libertăților fundamentale ale persoanei, a proprietății private și publice, prevenirea și descoperirea infracțiunilor, respectarea ordinii și liniștii publice la nivelul județului Mureș.

La fel ca de fiecare dată, și în anul 2023, datorită continuității efortului depus de polițiști și canalizării resurselor necesare desfășurării adecvate a activităților curente, s-a reușit asigurarea unui cadru de siguranță, corespunzător, pentru întreaga comunitate.

Managementul instituțional practicat a fost adaptat permanent la evoluțiile fenomenului infracțional, prin măsuri obiective, aplicate potrivit conceptelor de abordare a activității polițienești”, a precizat comisar șef de poliție Mihalache Constantin - șeful Inspectoratului de Poliție Județean Mureș.

Printre temele abordate în cadrul conferinței de presă organizate la sediul IPJ Mureș s-au numărat: situația privind resursele umane din cadrul instituției, posturile ocupate la nivelul IPJ Mureș fiind în proporție de 74%; pregătirea profesională a polițiștilor mureșeni; logistica - dotarea Inspectoratului de Poliție Județean Mureș a fost suplimentată în anul 2023 cu zece autospeciale noi, pentru creșterea gradului de siguranță pe drumurile publice. Totodată, la sfârșitul anului trecut, dotarea Inspectoratului s-a îmbunătățit cu zece aparate DrugTest, pentru testarea posibilei prezențe în salivă a substanțelor psihoactive, unul dintre aceste aparate fiind preluat în comodat de la U.A.T. Sovata; prevenirea criminalității; menținerea ordinii și siguranței publice; situația apelurilor la 112 în județul nostru; Sistemul Informatic de Monitorizare Electronică; combaterea criminalității; siguranța în unitățile de învățământ; Cooperarea interinstituțională și internațională; siguranța traficului rutier; Cazier judiciar, statistică și evidențe operative - în anul 2023 au fost eliberate 47.322 de certificate de cazier judiciar pentru persoane fizice și juridice și 6.093 de adeverințe de integritate comportamentală...

Siguranța în unitățile de învățământ

Pe parcursul anului trecut, în unitățile de învățământ preuniversitar și universitar, nu

s-au înregistrat fapte de o gravitate ridicată, prin care să fie afectat procesul de învățământ sau viața/integritatea corporală a elevilor, studenților sau a cadrelor didactice.

Polițiștii din întregul județ au desfășurat, în total, 3.637 de activități în unitățile de învățământ și în zona adiacentă acestora.

În domeniul siguranței școlare au fost întocmite, organizate și desfășurate 238 de planuri de acțiune, în cadrul cărora au fost desfășurate 671 de acțiuni, dintre care: 145 pe linia prevenirii și combaterii delincvenței juvenile, 106 pe linia prevenirii absenteismului școlar, 365 în domeniul siguranței rutiere, 37 pentru prevenirea și combaterea consumului de substanțe interzise și 31 pe linia prevenirii portului de obiecte periculoase.

De asemenea, în cadrul orelor de curs, polițiștii au desfășurat mai multe activități informativ-preventive, pe lângă domeniile anterior amintite fiind abordate și subiecte legate de bullying, violență și trafic de persoane.

Din punct de vedere al infracționalității sesizate pe acest palier, în anul 2023 s-a înregistrat o scădere în proporție de -9,8% față de anul 2022.

Importanța colaborării și a sesizării din timp a problemelor apărute

Comisar șef de poliție Pîncă Gabriela - coordonatorul Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității, a lansat un apel către comunitate și părinți pentru a semnala din timp orice situație și a păstra legătura cu Poliția. De asemenea, a subliniat importanța colaborării, care este esențială în soluționarea cu celeritate a cazurilor apărute. “Polițistul, în activitatea sa, trebuie să fie nu doar susținut, ci și mobilizat de solicitările, de sesizările părinților. Știm cu toții că orice problemă avem, dacă o amânăm sau ignorăm, aproape sigur se va agrava. Fie că vorbim de situații de agresivitate, de victimizare, substanțe interzise, de situații de risc pentru copii în general, dacă le vedem din timp și le sesizăm din timp, lucrurile nu ajung să se agraveze și vom avea mai multe soluții la îndemână pentru rezolvarea situației. Ajungem să înțelegem încet, încet că lucrurile trebuie semnalate din timp. Dacă așteptăm să se rezolve de la sine, ele se vor agrava. Este complicat pentru că ținem mult cu toții la imagine, ne este greu să acceptăm că ai noștri copii nu sunt perfecți, deși nici noi, ca părinți, nu suntem perfecți, și suntem tentați uneori să ne facem că nu vedem. De aceea vă rugăm să fiți aproape de noi, să ne consultăm atunci când apar probleme, încă de la început. Orice fel de discuție poate duce la soluții extraordinare, chiar dacă nu au legătură cu domeniul polițienesc, dar cu siguranță avem colaborări cu alte instituții, care pot sprijini. Să ținem aproape, interesul e comun: siguranța comunității”!

Și în anul 2024, promovarea unui serviciu polițienesc performant, în slujba cetățenilor

În ceea ce privește perspectivele pentru acest an, printre obiectivele principale ale Inspectoratului de Poliție Județean Mureș, se numără creșterea gradului de siguranță și protecție a cetățeanului și a patrimoniului, prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, a corupției și a altor forme ale criminalității economico-financiare și dezvoltarea capacității administrative și operaționale a structurilor cu atribuții în domeniul ordinii și siguranței publice.

De asemenea, pentru anul în curs, pe plan local, Inspectoratul de Poliție Județean Mureș își propune adaptarea în permanență a măsurilor specifice pentru creșterea gradului de siguranță rutieră, intensificarea și continuarea activităților în domeniul prevenirii consumului de substanțe interzise, combaterea delictelor silvice și exploatarea tuturor formelor de sprijin pentru continuarea și intensificarea activităților de pregătire profesională.

În fundalul diverselor provocări întâmpinate și a așteptărilor în legătură cu standardul profesional stabilit, pentru promovarea unui serviciu polițienesc performant în slujba cetățenilor, în anul 2023, Inspectoratul de Poliție Județean Mureș, prin eforturile întregului colectiv de polițiști, dar și al personalului contractual, a continuat să reprezinte un sprijin constant al comunității mureșene, apărată cu devotament și respect.

Acestea au fost posibile și datorită parteneriatului interinstituțional existent, fapt pentru care mulțumim tuturor instituțiilor partenere, structurilor Ministerului Afacerilor Interne, precum și a celorlalte structuri cu atribuții în domeniu, a spus comisar șef de poliție Mihalache Constantin, șeful Inspectoratului de Poliție Județean Mureș.

Letiția Bota

Lasă un comentariu