Permis auto de la 17 ani, dar cu o condiție. Ce prevede proiectul de lege

Distribuie pe:

Un minor ar putea obține permisul de conducere de la 17 ani, dar cu respectarea unei condiții, prevede un proiect de lege dezbătut în prezent, în Senat. Specialiștii în conducere defensivă consideră, însă, că în România permisul auto se obține deja prea ușor.

Proiectul de lege susținut de parlamentari din aproape toate partidele reduce cu un an vârsta de la care se poate obține permisul de conducere pentru categoriile B și BE. Până la împlinirea vârstei de 18 ani, tinerii vor putea să conducă doar dacă vor avea în dreapta un șofer cu permis de cel puțin 10 ani, relatează TVR Info, preluat de Spotmedia.ro.

Persoana care însoțește minorul aflat la volan răspunde în mod solidar în cazul în care acesta încalcă regulile de circulație, prevede proiectul.

Un astfel de sistem în care minorul care conduce mașina este însoțit de o persoană cu experiență există în state precum Germania, Austria sau Marea Britanie și a avut drept efect o reducere semnificativă a numărului de accidente produse de șoferii tineri.

“E foarte important dacă cineva poate avea un om mai experimentat în dreapta. Eu așa am învățat. Am învățat cu tatăl meu în dreapta și m-a ajutat enorm. Cred că după ce am terminat școala de șoferi, nu eram suficient de bine pregătit. În 30 de ore nu poți să fii super șofer”, susține Cosmin Poteraș, senator neafiliat, inițiatorul proiectului.

Fostul pilot de raliuri Titi Aur critică această idee. El le-a solicitat autorităților în scris să facă urgent un plan pentru limitarea accidentelor rutiere, cu accent pe înăsprirea condițiilor de obținere a permiselor de conducere. Infrastructura e mai bună, iar mașinile sunt mult mai performante, însă șoferii sunt din ce în ce mai slab pregătiți, subliniază fostul pilot.

“În sistemul nostru de slabă pregătire la școala de șoferi, puține condiții la examen, gândiți-vă că un șofer la noi ajunge șofer după ce a mers doar cu 30 km pe oră la școala de șoferi și după ce a învățat să plece de pe loc, să semnalizeze și dacă a oprit cu roata la STOP este deja bun de șofer.

Este total nepregătit din punct de vedere al adevăratei siguranțe rutiere. Iar din punct de vedere al conducerii defensive, nu a făcut niciodată o frânare la limită, nu a mers niciodată cu instructorul mai mult de 30 de km pe oră”, a spus Titi Aur.

Statisticile Poliției Române arată că, în ultimii ani, șoferii cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani sunt vitezomani, imprudenți și neatenți, iar acest lucru se vede în numărul mare de accidente pe care le produc.

Lasă un comentariu