LA IRUM S.A. PROFESIONALISMUL ESTE FACTORUL PRINCIPAL ÎN CREȘTEREA COMPETITIVITĂȚII PRODUSELOR

Distribuie pe:

- Interlocutor ing. Mircea Oltean, director general al IRUM S.A. -

- Domnule ing. Mircea Oltean, în cadrul Târgului Internațional INDAGRA, desfășurat la finele lunii octombrie 2018, TAGRO (primul tractor agricol românesc) a fost vedeta acestui eveniment. Cărui fapt se datorează această realizare de prestigiu marca IRUM?

- În 2010 am hotărât să intrăm și pe zona utilajelor agricole, în dorința de a completa portofoliul de produse și de a dezvolta afacerea IRUM. Pe de altă parte, cred că ideea cu acest tractor agricol românesc s-a născut și din faptul că vrem să demonstrăm și noi că putem face lucruri serioase de anvergură și în România, în fabrica noastră de la Reghin.

- În cadrul Centrului de Cercetare și Dezvoltare pentru Utilaje Agricole și Forestiere IFOR IRUM își desfășoară activitatea peste 50 de ingineri români. Care este secretul acestei rețete de succes?

- Integrăm tehnologiile de ultimă generație în procesul de producție și îmbinăm creativitatea cu experiența în activitatea de zi cu zi. În plus, designul, inovația și feedbak-ul clienților noștri sunt forța motrică din spatele mașinilor noastre. Fiecare model nou vine după ani de proiectare, testare și prototipare înainte ca alți pași să fie făcuți în procesul de dezvoltare. Aproximativ 70% din componentele tractorului sunt produse proprii, ceea ce face ca activitatea noastră să contribuie semnificativ la dezvoltarea României. Centrul de Cercetare și Dezvoltare pentru Utilaje Agricole și Forestiere este singurul de acest gen din România. Proiectul inovator a costat peste 4 milioane de euro.

- Care sunt detaliile tehnice ale noului tractor agricol românesc?                                 

- Din punct de vedere tehnic, TAGRO presupune un sistem de tracțiune integrală 4x4 ce se cuplează electrohidraulic, cu o cutie de viteze cu 12 trepte pentru mersul înainte și 12 pentru mersul înapoi și cu o priză de putere independentă, poziționată în partea din spate. Motorul este Diesel cu 4 cilindri în 4 timpi, pompa de injecție este de tip common rail, cu turbocompresor și intercooler, marca FPT Industrial (Fiat Powertrain Technologies), capacitatea cilindrică este de 3.387 cmc și poate dezvolta trei tipuri de putere, în funcție de opțiunea aleasă de client: 86,95 sau 102 CP. Sistemul hidraulic de servodirecție oferă confort și încredere sporită schimbărilor de direcție, chiar și atunci când, prin intermediul tiranților pentru cuplare rapidă de categorie 11 și a cârligului de remorcare reglabil pe înălțime, acesta tractează o remorcă cu o masă maximă tehnic admisibilă de 18.000 kg.

- Care sunt destinatarii acestui nou tractor agricol?

- Produsul nostru este unul competitiv, a fost gândit pentru toți fermierii, cu precădere pentru cei mici și mijlocii, piața de desfacere este atât în România, cât și în alte țări din Europa. Performanțele sale fac față pe piața mondială având un raport calitate-preț competitiv. Suntem încrezători că interesul fermierilor din țară și din străinătate va fi îndreptat în continuare către produsele noastre.

- Care sunt piețele externe de desfacere pentru tractorul românesc?

- Faptul că multe produse IRUM sunt vândute în Europa, precum și în alte țări îndepărtate, Chile și Brazilia, ne ajută mult în promovarea externă pentru TAGRO. Brandul de țară al României nu este unul dintre cele mai favorabile, însă ne bazăm pe valoarea oamenilor noștri și pe calitățile tehnice ale produselor pe care le proiectăm pentru piețele din ce în ce mai competitive. Avem o strategie bine pusă la punct în privința expansiunii. Scopul IRUM este de a dezvolta utilaje flexibile, care să fie ușor de exploatat pe orice tip de teren. În acest sens, este foarte importantă colaborarea cu dealerii noștri pentru ca împreună să identificăm nevoile clientului.

- În viitorul apropiat ce investiții veți face?

- Pentru perioada următoare este prevăzut un buget de peste 6 milioane de euro, axat în mod principal pe înlocuirea treptată a mașinilor unelte convenționale, cu mașini unelte cu comandă numerică, reutilarea laboratoarelor de încercări, extinderea secțiilor de montaj tractoare agricole și utilaje forestiere, modernizarea vopsitoriei, dezvoltarea unor produse noi, construcția de spații de producție și optimizarea proceselor de producție. Totodată, am început demersurile pentru extinderea centrului nostru de Cercetare și Dezvoltare pentru utilaje agricole și forestiere IFOR, printr-un birou în Cluj-Napoca.

Lasă un comentariu