Viitorii profesori, optimisti cu privire la ziua cand vor ajunge la catedra

Campania Globala pentru Educatie
(CGE), initiativa a societatii
civile, ce isi propune combaterea
crizei globale din domeniul educatiei,
a cuprins o serie de activitati
in unitatile de invatamant din
intreaga tara, reunind peste
135.000 de participanti.
In cadrul acestora, plecand de
la problemele identificate (precum
programul scolar incarcat,
salarizarea scazuta a cadrelor
didactice, scaderea interesului
elevilor fata de educatie sau
numarul insuficient al celorlalti
specialisti care pot veni in sprijinul
elevilor), actualii elevi, viitori
profesori, impreuna cu invitatii si
cadrele didactice prezente au
propus solutii concrete. Printre
acestea se numara: asigurarea
finantarii adecvate educatiei, implicit
in sfera salariala, dar si o
mai buna administrare a fondurilor
din acest domeniu; imbunatatirea
statutului cadrelor didactice;
dezvoltarea unei strategii pe
termen mediu si lung in domeniul
educatiei, care sa implice simplificarea
metodologiilor, revizuirea
programei scolare si armonizarea
continuturilor; imbunatatirea
formarii initiale si continue a
cadrelor didactice; suplimentarea
numarului de psihologi si consilieri
scolari, medici si asistenti medicali
scolari, mediatori scolari si alti
profesionisti care sa vina in sprijinul
elevilor si al cadrelor didactice.
Presedintele FSLI, Simion
Hancescu, sublinia faptul ca
salariul unui profesor debutant ar
trebui sa fie de circa 2.000 de lei.
"Acest lucru se poate intampla si
intr-un an daca exista vointa
politica. E necesar insa ca bugetul
Ministerului Educatiei sa nu se mai
faca la Ministerul de Finante�,
spunea Simion Hancescu.
Senatorul Liviu Pop a accentuat
necesitatea unei colaborari a
tuturor factorilor implicati in educatie,
pornind de la copii, tineri,
organizatii neguvernamentale,
organizatii de parinti, profesori si
clasa politica pentru a putea
aduce schimbari semnificative in
sistemul de invatamant. Domnia sa
declara: "Exista trei piloni care
contribuie la dezvoltarea educatiei:
elevul, cadrul didactic si
mijloacele materiale�.

Lasă un comentariu