Premii pentru elevii Cercului de dans clasic si dans modern de la Palatul Copiilor Targu-Mures

In ultima perioada, mai multi
elevi inscrisi la Cercul de dans
clasic si dans modern de la
Palatul Copiilor Targu-Mures, in
urma participarii la trei concursuri
de dans, au obtinut cinci premii.
Astfel, la Concursul International
BAROT, defasurat in localitatea
Baraolt, judetul Covasna, trupa
mijlocie � Fantasy, a obtinut locul
II la sectiunea latino si un loc III
la sectiunea dans tematic. La
sfarsitul saptamanii trecute, in
localitatea Onesti, judetul
Bacau, s-a derulat Concursul
National de Dans "Meridianele
dansului�, unde Cercul de dans
clasic a participat cu trupa
mijlocie Fantasy. In urma acestuia,
reprezentantii Palatului Copiilor
Targu-Mures s-au intors cu doua
premii I, la sectiunile dans tematic
� The Ghost si dans latinoamerican
� colaj.
Cea mai recenta competitie a
avut loc in cursul acestei
saptamani, la Sighisoara Concursul Judetean de Dans.
Trupa Fantasy a obtinut un meritat
loc doi, in urma prezentarii unui
vals lent si a unui vals vienez, iar
Cercul de dans modern - prin
trupele Brio si Unique, s-a clasat
pe locul I, respectiv II.
Tinerii dansatori sunt pregatiti
de profesorul Marius Belean �
dans clasic, si Mihaela Codreanu
- dans modern. Felicitari!

Elevii de clasa a IV-a au sustinut
probe de competente
la limba romana/limba materna
si matematica

In cursul acestei saptamani, 2.500 de elevi din 136 de unitati de
invatamant, atat din mediul rural, cat si din mediul urban, au participat
la Evaluarea nationala pentru clasa a IV-a, realizata, in acest an scolar,
sub forma unei pilotari. Scopul sau este de a verifica procedurile de
administrare, structura testelor si a caietelor cadrului didactic, de a
identifica punctele tari si slabe ale procesului de evaluare, in vederea
generalizarii. Testarea prin Evaluarea Nationala la clasa a IV-a pentru
anul scolar 2012 - 2013 nu este un instrument de evaluare institutionala
si nici de evaluare individuala a elevilor, iar rezultatele nu vor fi folosite
pentru ierarhizarea scolilor. Raportul tehnic rezultat in urma evaluarii
va urmari obtinerea unor estimari corecte si eficiente ale nivelului
cunostintelor si ale deprinderilor de baza ale elevilor de clasa a IV-a,
precum si progresul lor de-a lungul timpului, prin comparatii cu
rezultatele obtinute la evaluarile nationale anterioare.
Elevilor li s-au testat competentele de intelegere a textului scris si
competentele la matematica. Fiecare dintre participanti a primit o
brosura de test, care continea doua secvente de evaluare: una pentru
limba romana/limba materna si cealalta pentru matematica. Durata
cumulata a testarii a fost de 120 de minute, cu o pauza de 10 minute
intre cele doua secvente de evaluare. Testele au fost realizate de
Centrul National de Evaluare si Examinare (CNEE), pe baza programelor
scolare in vigoare si contin sarcini de lucru si stimuli vizuali adecvati
varstei elevilor. Evaluarea lucrarilor se va realiza la nivelul comisiilor
judetene de evaluare, dar elevii nu vor primi note sau calificative.
Raspunsurile lor vor fi apreciate pe baza unor coduri care au atasati
descriptori de performanta, dupa modelul testarilor internationale.
Codurile corespunzatoare raspunsurilor elevilor vor fi incarcate pe o
platforma electronica, in conformitate cu prevederile Metodologiei,
cu scopul de a facilita analizele ulterioare. Formatul testelor si al
sarcinilor de lucru este asemanator cu cel al evaluarilor internationale
administrate elevilor de 10-12 ani - IEA TIMSS si IEA-PIRLS.
Pentru a putea monitoriza, in mod eficient, standardele curriculare si
pentru a informa in mod sistematic atat factorii de decizie, cat si
profesionistii din domeniu cu privire la evolutia acestora, CNEE
intentioneaza sa extinda programul evaluarilor nationale la nivelul
intregii tari.

Lasă un comentariu