O bancă japoneză va folosi roboți pentru a-i servi pe clienți

Clienții băncii japoneze Mitsubishi UFJ vor fi primiți din primăvară de NAO, un mic robot cu aptitudini comunicative, capabil să răspundă la întrebări de bază privind serviciile băncii, relatează EFE.

Androidul măsoară 58 de centimetri și, pe lângă capacitatea de a comunica în 19 limbi străine, este capabil să analizeze expresia facială și comportamentul clienților cu care interacționează. Potrivit băncii, „încorporarea acestui robot impulsionează comunicarea cu clienții".

Mitsubishi UFJ va aloca un număr nedeterminat de astfel de roboți centrelor sale din Tokyo, începând din primăvara viitoare, preconizând să continue extinderea personalului android în funcție de răspunsul clienților.

NAO a fost dezvoltat de compania franceză Aldebaran Robotics, deținută de gigantul de telecomunicații SoftBank, lider al sectorului de telefonie mobilă în această țară asiatică și are un cost de aproximativ 8.000 de dolari (6.800 euro) bucata.

Japonia mizează tot mai mult pe robotică și numeroase companii folosesc deja roboți la centrele lor. Este cazul lui Pepper, dezvoltat tot de compania Aldebaran, care în iunie 2014 a început să servească clienții la sediile pe care SoftBank le deține în districtele comerciale Ginza și Omotesando din capitala niponă.

Lasă un comentariu