La S.C. Dürkopp Alder SRL creşterea economică este semnificativă datorită retehnologizării masive

Interviu cu ing. Johan Hermann, administrator al S.C. Dürkopp Alder SRL, Sângeorgiu de Mureş

- Domnul ing. Johan Hermann, care e evoluţia firmei în ultimii ani, cei consideraţi post-criză?

- Am avut o evoluţie pozitivă, chiar exponenţială aş spune, dacă mă gândesc la cifra de afaceri, investiţii sau numărul de angajaţi.

- Cum s-a schimbat piaţa faţă de anii '90?

- În primul rând, amploarea pe care a luat-o sectorul privat pe segmentul pe care-l deservim a avut cel mai mare impact. Marile întreprinderi cu mii de angajaţi au dispărut şi au fost înlocuite de unităţi de producţie medii şi mici, cu câteva sute sau zeci de angajaţi şi, prin urmare, şi valoarea investiţiilor pe unitate s-au diminuat. Dacă înainte de '90 erau câţiva clienţi mari… azi vorbim de sute de clienţi care toţi trebuie trataţi la fel de prompt şi care de multe ori au nevoie şi de consiliere de specialitate, ceea ce schimbă complet modul de abordare al businessului.

- Ce produse sunt acum cele mai căutate?

- În primul rând maşini cu „confort"- automatizate, cu motoare pas cu pas, CNC-uri etc.. şi, bineînţeles, automatele.

- Ce provocări aduce perioada următoare? Cum credeţi că se va schimba industria, către ce tip de producţie ne îndreptăm aici, în Europa - România?

- În opinia mea, fenomenul Asia se va diminua, atât datorită cursului de schimb cât şi datorită creşterilor salariale din China. Tot mai multe branduri se reorientează din nou spre Europa, chiar şi din zona nordului Africii şi asta datorită tensiunilor politice. Deci relansarea industriei româneşti de confecţii este evidentă, dar pentru a beneficia de aceste noi oportunităţi trebuie să ne concentram în primul rând pe calitate, flexibilitate şi viteza de reacţie. Migraţia forţei de muncă din ultima vreme creează mari proleme multor producători români datorită lipsei forţei de muncă calificate. Calitatea se face în primul rând cu maşini şi utilaje de calitate, la care îndemânarea operatorului trece pe planul 2, maşina realizând astfel constant calitatea dorită.

- Accesarea de fonduri europene a finanţat multe dintre investiţiile româneşti în utilaje, dar le-a şi întârziat. Ce experienţe aveţi în acest sens?

- Noi nu am apelat la fonduri, toate investiţiile le-am realizat din resurse proprii ale concernului, dar am participat la multe licitaţii ale clienţilor noştri. În general experienţele au fost pozitive acolo unde clientul nu a fost interesat numai de preţ. După cum am precizat anterior, ieftin nu înseamnă totul, o calitate bună nu se poate face „ieftin", iar ieftin se produce în altă parte. De aceea faza de consultanţă este esenţială, trebuie să ştiu exact de ce am nevoie pentru a produce competitiv.

- Dürkopp Adler a avut o evoluţie unică pe piaţa românească. A investit într-o unitate de producţie, nu s-a mulţumit doar să distribuie produse. A meritat?

- Din 1997 suntem prezenţi pe piaţa din România atât cu departament de vânzări cât şi cu producţie. Ne-am specializat pe piese de înaltă precizie şi calitate, devenind astfel furnizorul nr. 1 de piese pentru întreg concernul. Din gama noastră de produse fac parte graifere, cuţite, plăci de ac, transportoare etc. Ne mândrim cu faptul că la ora actuală, cred, suntem producătorul nr. 1 în domeniul graiferelor din Europa. Avem peste 350 de angajaţi, şi investiţii de peste 5 milioane de euro în ultimii opt ani, fiind una din cele mai moderne unităţi de producţie din concern.

- Aprovizionaţi doar piaţa românească sau exportaţi? Dacă da, unde şi care sunt cifrele?

- Toată producţia noastră merge la export. Exportam în 89% Germania, restul în Cehia şi China. Volumul nostru de producţie va atinge anul acesta peste 10 milioane de euro. Piaţa românească o deservim cu produse exclusiv din Germania sau Cehia unde sunt unităţile noastre de producţie, iar piesele de schimb din depozitul central din Bielefeld Germania.

- Cu ce inovaţii se prezintă Dürkopp Adler în faţa clienţilor români? Care credeţi că e avantajul de competitivitate faţă de concurenţă?

- În primul rând mă gândesc la experienţa noastră de peste 150 de ani cât şi la noutăţile tehnice care apar an de an. Există o vorbă în branşa noastră… dacă vrei să cumperi o maşină originală cu piese originale, fără risc de a fi falsificate, cumpără una chinezească, pe alea nu le copiază nimeni. Maşinile şi utilajele noastre sunt cele mai copiate şi oare fără motiv??? Pentru a enumera noutăţile noastre nu ar ajunge spaţiul din rubrică. Cei care au vizitat standurile noastre de la târguri şi expoziţii au putut admira noutăţi în toate domeniile, începând de la butoniere, maşini de nasturi, aplicat mâneci etc… până la maşini simple, foarte competitive la preţ, dar dotate cu „confort".

- Vă afectează importurile de maşini SH? Asiguraţi service şi pentru echipamente care nu sunt vândute de către Dürkopp Adler România?

- Da, dar nu semnificativ. Service, şcolarizare şi documentaţie în limba română asigurăm pentru toate maşinile şi echipamentele produse în concern şi nu numai. Garanţii în schimb doar celor vândute prin reţeaua de dealer DAP ( Dürkopp Adler Pfaff)

- Ce alte branduri distribuiţi în România? Intenţionaţi să comercializaţi şi produse complementare (alte utilaje şi echipamente) pentru industria producătoare de confecţii?

- În afară de toată gama de maşini, automate de coasere, echipamente şi piese de schimb produse în concern (Dürkopp Adler, Pfaff, Minerva, Beisler şi KSL) încercăm, prin colaborări, să asigurăm şi alte echipamente, utilaje sau piese solicitate de client… (GrozBeckert pentru ace pentru care avem un stoc permanent, Pegasus pentru surfilate etc.)

Lasă un comentariu