180 de noi km autostradă în 2017

După 12 luni în care marile proiecte de construcție de drumuri și autostrăzi au fost oprite din cauza lipsei autorizațiilor și avizelor de mediu, odată cu intrarea în legalitate, lucrări de miliarde de euro, reluate în vară, ar trebui finalizate anul viitor. Conform calculelor Capital, în 2017, se vor deschide traficului șosele la patru benzi între Lugoj - Deva, Sebeș - Turda și Târgu- Mureș - Câmpia Turzii.

„Unii constructori au venit la Compania de Drumuri sa facă bani, alții au venit să facă lucrări. Am închis o serie de robineți prin care se scurgeau resursele companiei", ne-a declarat directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, fosta CNADNR, Cătălin Homor. În prezent, după aproape un an de la blocarea proiectelor începute și nefinalizate, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat că toate proiectele de autostrăzi, lungime de peste 200 km, au intrat în legalitate. „Singurul proiect problematic este autostrada Suplacu de Barcău - Borș, constructorul nu s-a mobilizat, sunt șanse să reziliem acest contract. Dacă nu se mobilizează constructorul, până la sfârșitul anului reziliem acest contract. În ultimele 10 luni, am deblocat proiectele de autostradă Sebeș -Turda, Târgu Mureș - Câmpia Turzii, Lugoj - Deva și intrarea autostrăzii A3 în București. Paralel, cel mai mare angajament a fost reconstrucția autostrăzii demolate, Orăștie - Sibiu, primul proiect executat în regie proprie de angajații CNAIR. Pregătim alte proiecte executate de angajații CNAIR, cum ar fi drum expres alternativa Techirghiol, legătura Giurgiu - Vamă, plus variantele de ocolire Giurgiu, Timișoara, Zalău, Făgăraș și Suceava", ne-a explicat oficialul CNAIR.

Conform datelor CNAIR, proiectele de autostrăzi deblocate în acest an sunt:

• Tronsonul Gilău - Nădășelu: a fost rezolvată problema fondului forestier și a fost emisă Autorizația de construire

• Tronsonul Ogra - Câmpia Turzii: a fost semnat contractul de proiectare și execuție, fiind emis și Ordinul de începere

• Autostrada Brașov - Borș, Tronsonul Târgu-Mureș - Ogra, lot 2: a fost obținută autorizația de construire, fiind emis și ordinul de începere

• Autostrada Brașov - Târgu-Mureș - Cluj - Oradea, Secțiunea 2A: Ogra - Câmpia Turzii, lotul 2, Iernut - Chețani: a fost semnat contractul de proiectare și execuție

• Autostrada Sebeș-Turda (lot 1-4): a fost semnată Autorizația de construire

• Autostrada Lugoj - Deva: a fost obținută autorizația de construire (parțial)

• Proiectare și execuție finalizare Autostrada București - Brașov, Secțiunea București - Ploiești, Sector 1, km 0+000 - km 3+325

Autostrada Sibiu-Pitești intră în etapa de proiectare

Autostrada Pitești - Sibiu este una dintre cele mai așteptate autostrăzi din România, este în etapa de finalizare a studiului de fezabilitate pentru trei loturi, 1,4 și 5. „Au fost avizate în cadrul CTE - CNAIR secțiunile Curtea de Argeș - Pitești, Sibiu - Boita, Văleni - Curtea de Argeș și reabilitare DN73C. Este în desfășurare planificarea activității privind începerea execuției forajelor geotehnice pentru tunelul de la Curtea de Argeș în lungime aproximativ de 1,25 km, finalizarea studiului geotehnic final este planificată pentru jumătatea lunii noiembrie. Studiul de fezabilitate este fundația de bază a unei autostrăzi, pentru loturile 2 și 3% studiul de fezabilitate se finalizează în aprilie 2017. Proiectele tehnice sunt finalizate la sfârșitul anul viitor", ne-a mai explicat Cătălin Homor.

 

Lasă un comentariu