Duster-modelul cel mai bine vândut în străinătate

Distribuie pe:

Potrivit reprezentanțillor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), vânzările de mașini au crescut cu 18%, în anul 2016, dar producția națională și exporturile s-au diminuat. Duster rămâne modelul cel mai bine vândut în străinătate.

Vânzările de autovehicule noi, au înregistrat un salt de 17,8% in 2016, în comparație cu anul anterior. Statistic, 2016 s-a încheiat cu un volum al vânzărilor de peste 142.000 de unități, cifră foarte apropiată de cea înregistrată în primul an al crizei pe piața auto, respectiv 2009, cu vânzări de circa 148.000 de unități.

Cele mai mari volume ale vânzărilor în anul 2016, le-a înregistrat modelul Dacia Duster, din care au fost fabricate 190.825 de unități cu 11,9% mai multe, față de 2015, urmat de Dacia Sandero cu 51.778 unități, în scădere cu 10,8%, Dacia Logan MCV cu 40.480 unități, în creștere cu 0,6%, Ford B-Max cu 38.849 unități, în minus cu 19% și Dacia Logan cu 37.014 unități, în scădere cu 47,2%.

În ceea ce privește exporturile, acestea s-au situat, în 2016, la 326.089 de unități, în scădere cu 8,2% comparativ cu aceeași perioadă din anul precedent. Cel mai exportat model a fost Dacia Duster - cu 183.860 unități, în creștere cu 13%, urmat de Dacia Sandero cu 44,317 unități, în scădere cu 15,1% și Ford B-Max cu 38.857 unități, în scădere cu 19%.

Cu un volum total de 142.020 unități noi vîndute în 2016, piata auto naționala înregistrează un salt de 17,8% față de anul anterior, iar din acest total 115.004 unități au fost autoturisme, în creștere cu 17% comparativ cu 2015.

Vânzările de mașini ,,verzi" s-au dublat.

La capitolul mașinilor ,,verzi" (electrice și hibride) s-a înregistrat o dublare a volumelor în anul precedent, respectiv 1.183 de unități față de 496 de unități, în 2015.

Reprezentanții APIA estimează pentru anul 2017 o scădere a volumelor de vânzări ale autovehiculelor noi. O cauză fiind renunțarea la Timbrul de mediu și lipsa de alternativă la această masură.

La începutul lunii ianuarie, Daniel Constantin, vicepremier și ministru al Mediului, a susținut că vor exista măsuri compensatorii pentru industria auto, odată cu eliminarea Timbrului de mediu, argumentând că principala problema în acest sector nu este colectarea, ci cheltuirea fondurilor și dezvoltarea de programe.

Lasă un comentariu