NE-AM INTERESAT PENTRU DUMNEAVOASTRĂ! Fondul de rulment

Distribuie pe:

Reprezentând unul dintre fondurile asociației de proprietari reglementate prin lege, fondul de rulment este realizat pentru a asigura plata facturilor serviciilor (apă, curățenie pe proprietatea comună, întreținerea și gospodărirea deșeurilor menajere …). Este un fond ce se constituie anticipat, iar asociațiile de proprietari sunt obligate să aibă o evidență separată pe fiecare proprietar de apartament, conform prevederilor Legii nr. 230/2007, actualizată în 2016, privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari.

În orice moment, proprietarul unui apartament poate solicita să i se comunice cuantumul fondului de rulment.

Fondul de rulment se dimensionează, de regulă, la nivelul cheltuielilor cele mai mari dintr-un an și se aprobă prin hotărâre a Adunării generale. În consecință, valoarea fondului de rulment poate să se majoreze sau să se diminueze atunci când cheltuielile cresc sau se reduc semnificativ. Se stabilește un cuantum, iar când se ajunge la nivelul respectiv nu se mai plătește fondul de rulment decât în situația în care se modifică semnificativ cheltuielile. Reducerea sumei se face prin restituirea diferenței celui care a depășit valoarea maximă aprobată.

Fondul de rulment nu se poate folosi pentru alte cheltuieli și se restituie la înstrăinarea apartamentului. Se folosește doar la plăți curente. Pentru zugrăvirea casei scărilor, înlocuirea liftului sau orice alte servicii de genul acesta se constituie un alt fond special, aflăm de la ing. Rus Dumitru, președintele Ligii Asociațiilor de Proprietari Mureș.

Lasă un comentariu