HIFA în anul provocărilor: realizări și dificultăți Interlocutor: Simon Judit-Gyöngyi, președinte HIFA România

Distribuie pe:

- HIFA România activează în domeniul sferei sociale de peste 17 ani. Cine sunt beneficiarii?

- Ne ocupăm de cei cu dizabilități, de bolnavi cronici, precum și de familii, copii cu situație dezavantajoasă. Ne străduim să nu ne adresăm separat de persoanele cu dizabilități, ci să ajutăm familia, în totalitatea ei. Acordăm o atenție specială și îngrijitorilor bolnavilor. Toate acestea le facem nu numai prin programele noastre, ci și prin serviciul nostru permanent de birou, care asigură consiliere juridică, administrativă și psihologică tuturor beneficiarilor noștri, precum și acelora care solicită ajutorul nostru, indiferent dacă aparțin sau nu asociației noastre. Ne străduim să facem cinste numelui nostru: HIFA-România Ajutor pentru toți.

- Care sunt activitățile organizate?

- Serviciile noastre acreditate ne permit nu numai să accesăm proiecte mai ușor și în mai multe locuri, ci să asigurăm programe vaste beneficiarilor noștri. Organizăm săptămânal cerc meșteșugăresc. Obiectele confecționate de cei cu dizabilități sunt expuse și valorificate prin donații în biroul central al Asociației noastre din Strada Enescu nr. 2 din Târgu-Mureș. Suma astfel obținută asigură materia de bază activității permanente, continuității. Apoi avem club de șah, cerc literar, consiliere psihologică și juridică la dispoziția beneficiarilor noștri atât individual, cât și familial la sfârșitul săptămânilor, în cadrul mișcării ,,Fraternitas zi spirituală", al cărei motto este ,,Bolnavul să fie apostolul bolnavului".

Echipa de dans BB Dance s-a reînființat în iunie deoarece pe câțiva dintre membrii ei viața i-a chemat pentru rezolvarea altor sarcini. Ei trebuiau înlocuți cu alți dansatori. În cursul verii am reușit să-i găsim pe acei noi dansatori, care cu cei vechi rămași formează cinci perechi, care, în cursul acestui an, cu ajutorul profesoarei de dans și arbitrei Somodi Katalin, sunt gata să-i încânte pe spectatori cu farmecul, cu priceperea și grația lor. La începutul lunii octombrie am avut deja primul spectacol, în Sala festivă a Ansamblului Mureșul, cu ocazia Cupei Olympicus. Ne pregătim pentru alte spectacole, în noiembrie și decembrie.

- Oferiți beneficiarilor și programe culturale sau sportive. Care sunt acestea?

- Ne străduim ca să nu ne uităm numai la necazuri și la probleme, ci să asigurăm benficiarilor noștri și bucurii în cadrul unor programe culturale sau sportive, unde se pot destinde, pot crea relații, se pot cunoaște, pot ieși din rutină. Același scop servește și organizarea taberei Fraternitas, aflată deja la cea de-a 18 ediție, la Selters. Tabăra are ca scop cunoașterea forței comunității, crearea și dezvoltarea echilibrului sufletesc pe calea credinței.

- Din ce fonduri asigurați finanțarea?

- Toate acestea nu ar fi fost posibile fără proiectele accesate obținute. Am accesat proiecte în domeniul social, cultural, sportiv, administrativ, întreținerea biroului, sprijinirea familiilor cu alimente, editarea revistei HIFA-RO Info, organizarea și conducerea taberei, funcționarea echipei de dans, programul ,,Să învățăm altfel: Insule interactive - Cum este să fii persoană cu dizabilități?"

Asociația noastră, ca toate organizațiile non-guvernamentale, trăiește în special din proiecte cu finațare nerambursabilă. Avem și alte surse de venit, dar acestea sunt minore, astfel încât singure nu ar putea asigura activitatea asociației.

Sumele provenite din proiecte ne-au ajutat în funcționarea asociației noaste, în întreținerea biroului nostru, în plata salariilor angajaților noștri, în organizarea și lărgirea serviciilor și programelor noastre, în realizarea scopurilor noastre.

Mulțumiri tuturor și în special acelora care, cu donațiile mai mici sau mai mari, cu muncă voluntară, cu sponsorizări au stat lângă noi, au crezut în noi și ne-au sprijinit în acest an!

- Realizări?

- În acest an am reușit să realizăm o dorință demult visată. De mulți ani am fi vrut să asigurăm beneficiarilor noștri o echipă de intervenție în situații de criză, care vine în ajutarea familiilor nevoiașe. În 2017 am reușit să angajăm doi îngrijitori la domiciliu, care vizitează familiile, ajută la curățenie, la rezolvarea problemelor, la plata facturilor, îngrijire de bază, la transport fără obstacole, adică oriunde li se cere ajutorul.

Unul dintre cele mai importante lucruri care se realizează tot în acest an și care a fost visul nostru demult este cumpărarea unui microbuz mai bun pentru asociația noastră, cu care putem asigura transportul fără obstacole al membrilor cu dizabilități ai echipei noastre de dans, al beneficiarilor noștri, al tuturor persoanelor care cer ajutorul nostru.

- Ați întâmpinat și dificultăți?

- Anul 2017 nu a început deloc fără probleme. Știm cu toții că acest an nu a fost avantajos organizațiilor din sfera socială. În această primăvară, împreună, am tras semnalul de alarmă, încercând să atragem atenția autorităților, opiniei publice, comunității. Este demnă de menționat colaborarea de care a dat dovadă majoritatea organizațiilor non-guvernamentale ale județului Mureș care activează în sfera socială căci căutarea rezolvărilor nu este un scop în sine, ci a devenit importantă și indispensabilă tocmai pentru deservirea, ajutarea beneficiarilor noștri, a nevoiașilor. Am participat la luptă pentru noi, dar și pentru alte organizații, alți colegi, beneficiari - al căror prezent și viitor este la fel de important pentru noi.

În această perioadă și asociația noastră a avut de înfruntat o situație neprevăzută: nu a putut asigura în mod permanent serviciul obișnuit de mulți ani, adică în primele 5 luni nu a putut oferi pachete cu alimente pentru 54 de familii cu situații defavorizate.

- Colaboratori?

- Cei care ne-au fost alături pe calea proiectelor de finanțare nerambursabilă ca să putem ajuta și să putem desfășura o bună activitate sunt: Fondul Bethlen Gábor, Primăria Municipiului Tg. Mureș, Consiliul Județean Mureș, S.N.G.N ROMGAZ S.A, Fundația Communitas, AJPIS.

Lasă un comentariu