Cristinela Pădure Olăreanu, o minunată actriță dedicată pedagogiei, trup și suflet!

Distribuie pe:

Frumoasa actriță, unica invitată, permanent, în cel mai reușit proiect cultural din județ, cel puțin, „Punți de lumină", a făcut carieră în pedagogie, a fost asistent, apoi lector universitar doctor la Universitatea de Arte, din 2003, iar până în prezent, conferențiar universitar doctor. Ca actriță a fost angajată dar a și colaborat la câteva teatre, în afara celui de aici, între care Teatrul Tineretului din Piatra Neamț și Teatrul de Artă Dramatică Deva, iar doctoratul l-a făcut la UNATC București. Din lista de creație artistică, rețin Gabrielle în piesa Deșteptarea de Ken Urban, regia Saviana Stănescu, The international Playwritting camp, UAT, dansatoarea din Cabaret, regia Radu Olăreanu, Teatrul Studio, Pulcinella în Piațeta de Goldoni, Sarca din O familie îndoliată de B. Nusici, Regina din Oamenii cavernelor de W. Saroyan, în regia aceluiași, Natalia în Vassa Jeleznova de Gorki, Polly Peachum din Opera de trei parale, tot în regia aceluiași, cu care a colaborat mult timp înainte de a fi împreună și în viață, doar profesional, la Deva, ei jucând împreună la Piatra Neamț, de unde au fost invitați cu insistențe de către cadrele universitare din facultatea pe care au absolvit-o, să predea la Târgu-Mureș, de atunci au rămas aici deși niciunul nu provine din oraș! Cristinela a jucat o paletă foarte diferențiată de roluri, Wilbirgis în Chilia timpului, legendă medievală, la Sighișoara, Mira din Zidul la UAT, Femeia din Medeea Redux de Neil La Bute, Maria Magdalena din Don Juan moare ca toți ceilalți, de Teodor Mazilu, regia Inocențiu Dușa, Teatrul din Turn, Sighișoara, unde a jucat și Bătrâna din Groapa de nisip de E. Albee, în regia soțului, ca și Sora Spinul Sfântului Duh în Baby Sitter de Rene de Obadia, Grușa din Cercul de cretă caucazian de Bertold Brecht, studiu experimental la UAT. Barblin în Andora, același gen, Agnes din Visul de Strindberg, dra Burstner și spălătoreasa în Procesul de Kafka, regia Alison Sinclaire, UK, la Teatrul Tineretului din Piatra-Neamț. Acolo a mai jucat Dânsa în Cezar, măscăriciul piraților de D.R. Popescu, regia Nicolae Scarlat, Ariel în Furtuna de Shakespeare, regia Sergiu Anghel, dna Clara din Trei nopți cu Madox de Vișniec, în regia aceluiași Scarlat, unul din pilonii celebrului festival de acolo. Apoi, în 1992, Zerbinette din Vicleniile lui Scapino de Moliere, Albertina din Opereta lui Gombrowitz, regia Cristian Pepino, mărturisind că acolo a jucat absolut tot ce se putea, chiar și... un alergător din O scrisoare pierdută, ca și Judecătorul și o fată din Domnul Jonathan Swift, regia Andreea Vulpe. Din festivalurile naționale în care a participat, rețin cel de Artă Medievală de la Sighișoara, cu recital-spectacol de poezie medievală, cel de același gen de la Castelul Huniazilor de la Hunedoara, festivalul național de teatru Elvira Godeanu din Târgu-Jiu, cu Vassa Jeleznova de Gorki, festivalul național de teatru din București cu Procesul lui Kafka și Opereta lui Gombrowitz. Din cele internaționale, amintesc pe cel de la UAT Târgu-Mureș, Sighișoara, NoviSad, Serbia, SPOT Carei, Piatra-Neamț. În film a jucat în Undeva în Est, regia Nicolae Mărgineanu și Obicei de nuntă, regia Gelu Birău. A publicat lucrări științifice despre rolul improvizației în actul scenic, creație și creativitate, Logos și Melpomena, teatrul ca mască a personalității, despre stări, atitudini, sentimente. A avut comunicări la conferințe naționale, metode și tehnici de abordare a teatrului medieval în educația nonformală, modelând caractere, modelezi competențe, cu parteneriatul Educațional Regional, a susținut workshopuri la nivel național, cu prezentare de tehnici și metode de abordare a vorbirii scenice în teatrul medieval. A primit Premiul de Excelență pentru cartea Expresivitatea cuvântului scenic. În prezent este implicată într-un proiect pentru școlari și liceeni, jucând rolul Veronicăi Micle alături de un Eminescu student, ajutând elevii să aprofundeze, astfel, mai bine materia de învățat, nu doar pentru bacalaureat! A predat cursuri de arta actorului, educația și expresia vorbirii scenice, repertoriu, prozodie, expresie și expresivitate în audio-vizual, acum predă arta vorbirii scenice, așadar este foarte implicată și ocupată, cu toate acestea vom continua prezentarea cadrelor didactice din UAT și a actorilor, așa cum am promis.

Lasă un comentariu