COPIII NĂSCUȚI PREMATUR AU NEVOIE DE SPRIJIN SUPLIMENTAR LA ȘCOALĂ

Distribuie pe:

Cercetătorii britanici de la Universitatea Leed din Bradford, citați de descopera.ro, au ajuns la concluzia că acei copii care s-au născut prematur și care sunt dați la școală mai devreme cu câteva luni sau chiar un an, față de vârsta medie de intrare în sistemul educațional, riscă să aibă progrese mai mici în comparație cu colegii lor.

“În studiul nostru, am analizat interacțiunea dintre faptul că unii copii s-au născut prematur și potențiala nevoie a acestora de ajutor suplimentar din partea profesorilor.

Unii dintre copiii care s-au născut prematur, nu doar că au petrecut mult mai puțin timp dezvoltând-se în uter, dar, de asemenea, au parte și de o perioadă mult mai scurtă în care să crească între momentul nașterii și cel în care încep școala.

Cercetarea a folosit un eșantion de peste 1.000 de elevi din ciclul primar și au descoperit că acei copii care erau născuți prematur aveau un risc mai mare de a întâmpina probleme în progresele școlare. Cei mai predispuși copii erau cei născuți prematur în lunile iunie, iulie și august, care încep școlarizarea cu un an mai devreme în comparație cu alți copii.

Ținem să precizăm că decizia unor părinți, care au copii născuți prematur în aceste perioade, să amâne cu un an școlarizarea lor nu compensează pentru perioada pe care au petrecut-o în minus în interiorul uterului.

Pentru a-i ajuta pe acești copii, suntem de părere că școlile trebuie informate cu privire la faptul că unii dintre elevii lor sunt născuți prematur, pentru a le oferi sprijin suplimentar.

Alte sugestii cu privire la modul în care această situația a copiilor poate fi ameliorată se referă la supraveghere și consiliere medicală a familiilor care au un copil prematur și la schimbul regulat de informații între autoritățile din sistemul educațional și cele din sistemul medical”, recomandă oamenii de știință britanici. 

Lasă un comentariu