AUTOSTRADA TÂRGU-MUREȘ - IAȘI, ELIGIBILĂ PENTRU FINANȚARE DIN FONDURI EUROPENE “VOM STOPA EXPERIMENTUL PSD FĂCUT PE SPATELE MOLDOVENILOR!”

Distribuie pe:

Președintele Comisiei pentru Transporturi și Infrastructură, deputatul PNL Marius Bodea, susține într-un comunicat dat publicității, la începutul acestei săptămâni, că Autostrada Târgu Mureș-Iași este eligibilă pentru finanțare din fonduri europene, adăugând că există voința politică necesară pentru realizarea lucrării.

Potrivit deputatului, inclusiv tronsonul Târgu Neamț-Iași urmează a fi realizat din bani europeni, Executivul urmând să renunțe, în scurt timp, la soluția parteneriatului public-privat propusă de guvernarea PSD.

“Proiectul autostrăzii Iași-Târgu Mureș este eligibil pentru finanțarea integrală din fonduri europene nerambursabile. Există voința politică necesară pentru a face proiectul, iar important este că în viziunea Uniunii Europene, autostrada A8 este un proiect necesar de implementat”, a declarat Bodea.

Liberalul consideră că reprezentanții PSD încearcă “să manipuleze și să creeze controverse inutile”, inducând ideea că tronsonul Iași-Târgu Neamț nu se va face din bani europeni.

“Finanțarea sectorului de autostradă, denumit generic Târgu Neamț-Iași-Ungheni, nu este contractată deocamdată din fonduri UE, deoarece actuala formă juridică inventată de PSD - anume parteneriatul public-privat - nu permite acest lucru. Fantasmagoria PPP înseamnă tocmai renunțarea la fonduri europene, dat fiind că Uniunea Europeană nu are cum să plătească bani în locul finanțatorului privat”, a detaliat acesta.

Bodea susține că, în prezent, singurul tronson decontabil din fonduri europene este Târgu Mureș-Ditrău-Târgu Neamț, al cărui studiu de fezabilitate va fi finalizat în noiembrie 2020.

“În schimb - precizează deputatul - secțiunea de autostradă aflată în parteneriat public-privat, precum și bâjbâiala fostei guvernări în legătură cu rezolvarea situației podului de la Ungheni au condus la întârzierea și, implicit, blocajul accesării finanțării europene. Vom stopa curând experimentul făcut de PSD pe spatele moldovenilor și vom depune cererea de finanțare pentru sectorul de autostradă rămas necontractat din bani UE”.

La rândul său, vicepreședintele asociației Împreună pentru A8, Cătălin Urtoi, numit în urmă cu câteva săptămâni în funcția de consilier al ministrului Transporturilor, a declarat marți, pentru News.ro, că “lucrurile se mișcă” și că a constatat deschidere atât la minister, cât și la CNAIR, pentru întocmirea documentațiilor necesare proiectului autostrăzii.

Reamintim că Autostrada Ungheni-Iași-Târgu-Mureș este cel mai complex proiect de infrastructură al României și are o valoare estimată între 7 și 9 miliarde de euro.

Lasă un comentariu