ROMÂNII, PE PRIMUL LOC ÎN LUME ÎN CEEA CE PRIVEȘTE NEÎNCREDEREA ÎN MASS-MEDIA DIGITALĂ!

Distribuie pe:

Potrivit unui studiu al Reuters privind mass-media digitală, citat de agerpres.ro, încrederea românilor în presă a scăzut puternic anul trecut, până la 35%, de la 42% în 2018, reprezentând cea mai mare scădere anuală din lume!

„Românii nu mai cred în presă, chiar dacă sunt conștienți de importanța acesteia. Deși 49% dintre ei cred că presa este un câine de pază al democrației și ar trebui să îi monitorizeze pe cei bogați și puternici, încrederea în presă este foarte scăzută.

Studiul Reuters arată că, la nivel global, încrederea oamenilor în presă a scăzut cu 2% de la un an la altul, însă scăderea de 7% din România a fost cea mai puternică. În România, față de anul precedent, a scăzut cu șapte puncte procentuale, de la 42% în 2018, la 35% în 2019. Este o încredere foarte mică.

Românii nu au încredere nici măcar în sursele pe care ei le aleg, o explicație stând în climatul de moment al țării. Climatul socio-politic și economic al țării, al momentului, a influențat foarte mult această încredere, au fost și atacurile unor redacții la adresa altora, atacurile unor jurnaliști la adresa altora, plus fenomenul de fake news (știri false).

Studiul mai spune că majoritatea utilizatorilor nu au încredere nici măcar în sursele pe care ei le aleg și evită în general știrile, pentru că le dau o stare proastă și sunt incapabili să influențeze evenimentele despre care se vorbește, iar în acest caz preferă să le evite cu totul.

De asemenea, studiul arată că publicul român nu consideră că merită să plătească pentru știri, ci mai degrabă ar plăti pentru alt tip de conținut, îndepărtându-se de mediile de informare intens polarizare și încercând să ocolească știrile potențial false.

Studiul Reuters a mai relevat faptul că mediul online a depășit televiziunea, reprezentând 87% din piață. Mediul TV este în scădere cu 4% față de 2017, publicul îndreptându-se către online, inclusiv social media. Accesul se face mai degrabă de pe telefon, iar gradul de utilizare a calculatorului obișnuit scade.

Social media are un procent foarte mare, de 62%, ceea ce contează foarte mult. Facebook rămâne principala sursă de informare, dar în creștere sunt Youtube, Whatsapp și Facebook Messenger", susțin realizatorii studiului.

Lasă un comentariu