“FII SPECIALISTUL VIITORULUI” PROIECT DERULAT DE COLEGIUL AGRICOL “TRAIAN SĂVULESCU”, TG. MUREȘ

În săptămâna 17-21 mai se derulează, în cadrul Colegiului Agricol “Traian Săvulescu” din Tg. Mureș, proiectul “Fii specialistul viitorului”.

Obiectivul general al proiectului, derulat cu sprijinul Fundației Civitas, prin programul “Creștem prin educație agricolă”, este creșterea numărului de absolvenți care să își inițieze și să își dezvolte propriile afaceri în domeniul agricol, iar scopul vizează completarea pregătirii teoretice a elevilor, cu aplicații practice, observate și realizate de elevi, în vizita de studiu. Este al treilea an în care elevii Colegiului participă la vizite de studiu ce urmăresc lanțul valoric, de la “furcă la furculiță”, urmărind calea pe care o are un produs din momentul în care se naște, până este vândut, cu accent asupra oportunităților de viitor pe care învățământul agricol le oferă.

Beneficiarii direcți, în acest an, sunt cei 38 de elevi din clasele a X-a și a XI-a, de la specializările Tehnician veterinar și Tehnician în agricultură/agroturism, profesorii însoțitori și cei implicați în proiect, dar și părinții elevilor și, de ce nu, întreaga comunitate.

Din experiența anilor anteriori, putem spune că activitățile din cadrul proiectului “Vizită de studiu” s-au bucurat de un real succes, iar mutarea acesteia în online reprezintă o reală provocare, pentru că vizita de studiu organizată de Colegiul Agricol “Traian Săvulescu” se bazează pe cele 4 etape ale lanțului valoric: producție, procesare, marketing și oportunități de viitor.

Se vor vizita virtual: o fermă de vaci de lapte, S.C. Linda & Timi SRL din Cecălaca, jud. Mureș, o unitate de procesare a laptelui, FrieslandCampina România, Tg. Mureș, hypermarketul Auchan și USAMV Cluj-Napoca.

Pe parcursul vizitei de studiu, etapele vor fi derulate consecutiv, fără să se suprapună, pentru a permite fixarea și aprofundarea cunoștințelor.

După fiecare vizită, se va organiza o sesiune de aprofundare a cunoștințelor. Vor fi incluse activități interactive, centrate pe elev (care să se bazeze pe răspunsuri date de elevi, lucru în echipă, prezentări susținute de elevi etc.) în derularea sesiunilor online de aprofundare.

Activitățile vor urmări lanțul valoric al unui produs agricol (se va începe cu producția în domeniul zootehnic, se va continua cu procesarea produselor zootehnice, a laptelui, de această dată, marketingul produselor zootehnice, oportunități de viitor în zootehnie).

Toate activitățile vor fi organizate interactiv, pentru ca elevii să rețină informațiile și să-și dezvolte abilități și aptitudini specifice. Mediul online este de un real sprijin, platformele accesibile asigurând posibilitatea înregistrării pașilor și a refolosirii lor, dacă este necesar.

Proiectul se va încheia cu evenimentul de diseminare, care va avea loc în 25 mai.

Lasă un comentariu