ELITE ALE ŞCOLII MUREŞENE ,,SĂ ÎNVĂŢĂM SĂ FIM AUTENTICI CU NOI ÎNŞINE ŞI SĂ NE URMĂM PROPRIILE ASPIRAŢII”

Distribuie pe:

Interlocutor: Ujică Alexandra

- Vă rog o scurtă prezentare, pentru cititorii cotidianului Cuvântul liber.

- Am absolvit Facultatea de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor din cadrul Universităţii ,,Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca, unde am urmat Specializarea Marketing. Consider că o educaţie multilaterală este necesară pentru omul contemporan, aşa că am ales un alt domeniu de studiu faţă de profilul Ştiinţe sociale, pe care l-am urmat la Colegiul Naţional ,,Unirea” din Târgu-Mureş. A fost o decizie potrivită, deoarece elemente de economie şi marketing au fost adăugate peste o bază formată din cunoştinţe socio-umane, ce mă ajută să am o privire de ansamblu.

- Care sunt rezultatele obţinute?

- Am absolvit facultatea ca şefă de promoţie, cu media 9.96, iar la examenul de licenţă am obţinut media 10. Acest rezultat m-a bucurat extrem de mult, întrucât şi bunicul meu a fost şef pe promoţie al aceleiaşi universităţi, la Facultatea de Geologie-Geografie, reuşita fiind un omagiu pentru un om drag sufletului meu, care se pare că a avut grijă să-mi călăuzească paşii dincolo de lumea materială.

Dorinţa de a afla cât mai multe m-a caracterizat mereu şi nu am perceput sarcinile pentru facultate ca o constrângere, ci, din contră, ca pe o modalitate de a-mi exprima ideile şi de a primi feedback. Totul a venit ca o continuare, eu fiind şefă de promoţie şi la finalul studiilor liceale.

- Ce alte pasiuni mai aveţi?

- Îmi place foarte mult să călătoresc, să vizitez muzee şi oraşe încărcate de istorie, acesta fiind modul prin care pot descoperi trecutul şi cunoaşte noi culturi. Istoria şi scrisul sunt două pasiuni mai vechi, pe care le-am fructificat pe deplin în timpul liceului, dar care încă fac parte din mine. Pe parcursul facultăţii, am folosit versurile ca un refugiu din viaţa cotidiană, ele devenind un spaţiu de meditaţie şi exprimare a gândurilor.

- Cum se îmbină/împarte activitatea universitară cu pasiunile, activităţile de petrecere a timpului liber?

- Pot spune că modul în care sunt organizate orele permite implicarea în alte activităţi, cultivarea pasiunilor şi petrecerile sau ieşitul în club. Eu am fost voluntară, încă din primul semestru, în cadrul Organizaţiei Studenţilor Economişti. De asemenea, am urmat un curs de germană la Institutul de Limbă şi Cultură Germană.

- A înlocuit şcoala online activitatea didactică faţă în faţă?

- Nu pot spune că şcoala online a înlocuit activitatea faţă în faţă, însă consider că îmbinarea celor două tipuri de predare este benefică şi acesta va fi viitorul activităţii didactice universitare. Deşi am fost luaţi prin surprindere, este normal să ne adaptăm, iar faptul că am integrat atât de bine tehnologia în educaţia formală îl văd ca pe un mare plus ce ne va ajuta. Ceea ce aş schimba este probabil modul de predare şi evaluare, care ar trebui adaptat noului context. Conceperea unor proiecte în faţa unui ecran devenea foarte dificilă după câteva ore de cursuri şi capacitatea de a recepta informaţia nu mai putea fi la cel mai bun nivel.

- Provocări ale perioadei actuale/dificultăţi cu care v-aţi confruntat?

- Provocarea cea mai mare a reprezentat-o imposibilitatea întâlnirii cu prietenii şi lipsa călătoriilor, în special în anul 2020. Am continuat studiile masterale la FSEGA şi poate că nu ne aşteptam, dar orele s-au desfăşurat tot online. O provocare a fost şi lucrul în echipă cu noii colegi, cu background-uri diferite, dar care s-a dovedit benefic, întrucât am ieşit din zona de confort şi chiar mi-am făcut prieteni.

- Ce ne puteţi spune despre relaţia studentului cu profesorii şi facultatea?

- Profesorii sunt, în general, deschişi cu studenţii şi putem dialoga dincolo de materia predată. Cadrele didactice sunt implicate, încearcă să ne ofere informaţii actuale şi pot spune că ne-au transmis cunoştinţe valoroase, dar şi sfaturi importante. Aş aprecia dacă elemente practice, în adevăratul sens al cuvântului, ar constitui o mai mare parte a programei. Relaţia cu facultatea, ca instituţie, are încă unele elemente destul de birocratice. Am apreciat deschiderea decanului, care a invitat, în iunie 2021, şefii de promoţie din anul 2020, ocazie cu care nu doar că ne-a apreciat efortul, dar ne-a şi informat despre facilităţile pe care urmează să le introducă, precum şi despre dorinţa de a ţine aproape de facultate studenţii, şi după absolvire.

În încheiere, aş vrea să subliniez importanţa de a face lucrurile pentru tine însuţi. De multe ori, ne lăsăm influenţaţi poate prea mult de idealurile celor din jur şi uităm că noi vom fi cei care vom trăi cu deciziile luate. Noi, ca absolvenţi, aveam proiectat un final grandios şi aşteptam felicitările celor din jur, dar faptul că am trăit această bucurie doar în mijlocul familiei ar trebui să fie o lecţie din care să învăţăm să fim autentici cu noi înşine şi să ne urmăm propriile aspiraţii.

Lasă un comentariu