EFECTELE PANDEMIEI ÎN PIAȚA MUNCII DIN ROMÂNIA, PRIN OCHII ANGAJATULUI

Distribuie pe:

Un studiu realizat în perioada 15 iulie -15 august de GI Romania, cu ajutorul Dora Market Research by Happy Recruiter, aduce răspunsuri de la 1.548 de persoane.

“Prin acest studiu am încercat să aflăm care sunt efectele încă nevăzute ale pandemiei asupra pieței muncii? Ce îi motivează pe candidați să aleagă un job nou? Ce ar alege dintre confortul unui job de acasă versus un venit mai mare sau mai multe beneficii?”, spunea Raluca Ștefănescu, SOCIAL MEDIA RECRUITMENT MARKETING & CO-FOUNDER.

Anxietatea este în creștere

Pandemia are efecte dincolo de cele vizibile în plan economic și medical, iar unul din doi respondenți au declarat că au început un proces de identificare al unui nou job, dar au renunțat la acesta cel puțin o dată în ultimele 12 luni.

Printre motivele invocate se numără: 27,8% susțin că noul loc de muncă nu aducea un plus de avantaje, 21% susțin că le e teamă de schimbare, iar 16% susțin că ofertele noi implică venituri mai mici decât cele actuale.

Concluzia pe care o putem trage pe baza acestor statistici este că într-o perioadă de anxietate generalizată, candidații vor alege predominant angajatori cunoscuți, percepuți ca stabili în comparație cu posibilitatea unor venituri mai mari la angajatori fără nume. Cu toate acestea, 51% din totalul respondenților ar alege un angajator mai puțin cunoscut, dacă ar primi un venit cu 15% mai mare decât cel actual.

Totuși, distribuția pe domenii de activitate arată că în domeniile de producție și retail se preferă o companie cunoscută, în timp ce în domeniile serviciilor și office se preferă un salariu mai mare.

“Pandemia a transformat viața tuturor în ultimul an și jumătate, iar un salariu nu mai este suficient pentru un angajat. Pe lângă atragerea de noi talente, focusul companiilor a devenit retenția de personal”, a declarat Cristian Huzău, Country Manager GI Group.

Pentru 3 din 4 respondenți, munca la distanță nu este posibilă

Cu toate acestea, dacă ar putea alege, 39,61% ar prefera să lucreze hibrid, 31,44% ar prefera să lucreze de la birou și 28,95% ar prefera să lucreze de acasă.

83,66% dintre respondenți declară că s-au gândit cel puțin o dată în ultima perioadă să își schimbe domeniul de activitate. Cu toate acestea, doar 1 din 4 angajați au început acțiuni concrete în această direcție prin cursuri de formare sau recalificare.

Din acest punct de vedere, angajații din România continuă să rămână pe ultimele locuri în UE la indicatorii privind învățarea permanentă/ lifelong learning.

Mai mult: 76% dintre respondenți declară că ar prefera creșterea venitului în raport cu posibilitatea de a munci remote, 55% dintre respondenți declară că nu ar renunța la venit dacă ar fi puși să aleagă între a munci de acasă și a beneficia de un venit mai mic, 5% ar renunța chiar și la 20% din venitul lunar pentru posibilitatea de a lucra de acasă.

Dora Market Researcher este un serviciu oferit de Happy Recruiter companiilor pentru a desfășura sondaje de opinie și cercetări de piață cu ajutorul tehnologiei.

Gi Group este prezentă în România din 2009 și oferă servicii de muncă temporară și permanentă pe partea de recrutare în masă, servicii de consultanță și training, precizează Raluca Ștefănescu.

Lasă un comentariu