PRIMĂRIILE ȘI ALTE INSTITUȚII, ACCES GRATUIT LA CĂRȚILE FUNCIARE

Distribuie pe:

Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) anunță că extinde accesul în sistemul informatic integrat de cadastru și carte funciară eTerra pentru partenerii săi.

Primăriile, consiliile județene, instituții, autorități, avocați și alte entități care îndeplinesc servicii publice vor avea acces gratuit permanent la informații din cărțile funciare existente în eTerra.

“ANCPI a luat noi măsuri pentru creșterea calității serviciilor publice. Simplificarea accesului instituțiilor statului la datele și informațiile administrate de ANCPI reduce durata de livrare a acestora și îmbunătățește calitatea serviciilor publice oferite cetățenilor.

Dreptul de acces la baza de date a ANCPI va fi nominal și va fi acordat exclusiv pentru îndeplinirea unor activități punctuale. Totodată, persoanele desemnate în acest sens au obligația de a nu furniza informațiile colectate unei terțe persoane fizice sau juridice, instituție sau autoritate publică, în lipsa acordului explicit și formal al ANCPI. Respectarea acestor condiții va fi monitorizată și analizată de o comisie de specialiști instituită la nivelul ANCPI.

Extinderea accesului în eTerra pentru noi categorii de parteneri reprezintă un pas important către interconectarea bazelor de date ale instituțiilor statului român, care va eficientiza activitatea administrației centrale și locale.

Noile reglementări vor intra în vigoare o dată cu publicarea în Monitorul Oficial a Ordinului nr. 813 din 14 iulie 2022 al directorului general al ANCPI privind aprobarea condițiilor de acces la datele și informațiile din sistemul informatic de cadastru și carte funciară.

În prezent, ANCPI acordă acces online gratuit în eTerra notarilor publici, executorilor judecătorești, experților judiciari și persoanelor fizice și juridice autorizate să efectueze lucrări de cadastru, geodezie și cartografie”, precizează ANCPI într-un comunicat de presă. (L.P.)

LUCREȚIA POP

Lasă un comentariu