ȘI ROMÂNII SUNT SPERIAȚI DE SCUMPIRI...

Distribuie pe:

Potrivit unui sondaj recent Avangarde, citat de g4media.ro, românii tremură în fața valului de scumpiri, 73% dintre ei temându-se cel mai mult de o criza economică de amploare. 67% dintre cei intervievați declară că au redus consumul ca urmare a inflației, cei mai mulți “tăind” de la alimente (21%), de la alte bunuri necesare în gospodărie (18%) și de la îmbrăcăminte (14%).

Inflația, îngrijorarea cea mai mare

Cel mai mare motiv de îngrijorare pentru români îl reprezintă inflația (50%). La mare distanță sunt alte temeri enumerate de români, și anume criza energetică provocată de Rusia după invadarea Ucrainei - 17%, criza alimentară - 15%, și creșterea ratelor la bănci (printre ultimele) - 10%.

De asemenea, 68% dintre cei intervievați spun că au investit sau vor investi în reducerea consumului de electricitate în general, printr-o aparatură mai performantă (becuri led, mai puține lumini aprinse în gospodărie etc.) și doar 15% susțin că nu o vor face.

36% dintre cei care folosesc încălzirea pe gaze spun că iau în calcul investiția în sisteme alternative de încălzire de teama creșterii facturilor la gaz, iar 29% nu iau în calcul această variantă. Nu mai puțin de 25% dintre respondenți nu pot aprecia ce soluție să adopte...

La ce se așteaptă

Potrivit sondajului, 73% sunt de părere că urmează o criză economică majoră, 42% spun că Europa va găsi soluții pentru criza energetică, 38% cred că Federația Rusă va sista complet furnizarea de gaze, iar 32% se așteaptă ca prețurile proprietăților să crească.

În același timp, 67% dintre cei intervievați au spus că au redus consumul ca urmare a inflației, însă 20% nu l-au micșorat. Cei mai mulți români spun că au tăiat de la alimente (21%), de la alte bunuri necesare în gospodărie (18%), iar alții au spus că au renunțat să mai cumpere îmbrăcăminte (14%).

Totuși, sondajul arată că 33% dintre români nu pun deloc bani deoparte, iar alți 30% spun că pun mai puțini bani deoparte decât anul trecut. Doar 13% recunosc că economisesc la fel ca anul trecut și doar 7% spun că pun chiar mai mulți bani deoparte comparativ cu anul precedent. (L.P.)

LUCREȚIA POP

Lasă un comentariu