CONFORM API, CNAIR ESTE OBLIGATĂ SĂ SEMNEZE CONTRACTUL CU STRABAG-GEIGER PENTRU CONSTRUCȚIA LOTULUI CHEȚANI - CÂMPIA TURZII

Distribuie pe:

Asociația Pro Infrastructură (API) anunță că “în sfârșit” se poate semna cntractul pentru execuția lucrărilor la lotul Chețani-Câmpia Turzii din Autostrada A3. “CNSC (Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor - n.r.) tocmai a respins contestația asocierii Drum Asfalt-Trameco (grup Selina) și CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - n.r.) este obligată de lege să semneze contractul cu Strabag-Geiger chiar dacă, teoretic, contestatarul poate să facă recurs la Curtea de Apel București”, susțin reprezentanții API.

Aceștia mai spun că “cei 15,70 kilometri rămași de finalizat între Nădășelu/Cluj-Napoca și Târgu Mureș au o istorie zbuciumată pe care v-am zis-o de multe ori, ultima dată în 06.06.2022:

Licitația actuală a fost lansată în 20.07.2021 și câștigătorul inițial, Drum Asfalt-Trameco, a fost contestat de Strabag-Geiger căruia i s-a dat dreptate în instanță, iar CNAIR, după reevaluarea ofertelor, a desemnat în 08.08.2022 asocierea austriaco-germană ca fiind noul câștigător”. Perdantul a tras de timp și a atacat rezultatul reevaluării, dar șansele de reușită erau foarte, foarte reduse.

CNAIR trebuie să parafeze contractul cu Strabag-Geiger pe 420,3 milioane lei fără TVA, 3 luni de proiectare și alte 18 luni de execuție în teren cu 10 ani garanție.

“Solicităm constructorilor și oficialilor CNAIR să întreprindă de urgență procedurile de semnare a contractului, emiterea ordinului de începere și mobilizarea în teren, Strabag-Geiger având puterea de a finaliza șantierul la sfârșitul lui 2023, sectorul acesta al Autostrăzii A3 fiind practic la ei în curte”, se mai arată în comunicatul API. (D.B.)

DRAGOȘ BARDOȘI

Lasă un comentariu