Comercianții cu intenții neserioase profită de apetitul românilor pentru comerțul online

Distribuie pe:

În ultimii ani a avut loc o creștere substanțială a comerțului online și a accesului consumatorilor către acest tip de comerț. De apetitul românilor pentru comerțul online au profitat unii comercianți cu intenții neserioase, unii cu sediul în afara țării, care au livrat produse slabe calitativ. S-a plecat de la ideea că se caută în primul rând produse foarte ieftine, uneori fiind ignorat faptul că raportul calitate-preț este cel care trebuie avut în vedere.

Neconformitatea produselor livrate consumatorului reprezintă una dintre cele mai grave probleme descoperite la operatorii economici controlați: “În primul rând, nu există la acest moment pârghii care să poată scoate în afara unei țări o anumită pagină de Internet într-un mod foarte rapid și facil pentru autorități. Spun acest lucru pentru că, la acest moment, piața este totuși inundată de pagini de Internet cu sediul în afara Europei, ceea ce face imposibilă evaluarea activității sau chiar sancționarea acestora, lucru care ar trebui cumva semnalat fiecăreia dintre instituțiile cu posibilitate de a lua măsuri imediate. Suntem în situația de a nu putea să ne mișcăm cu aceeași viteză cu care aceștia își promovează produsele sau serviciile în mediul online și nu avem cum să ajungem foarte repede în calculatoarele sau în aparatele consumatorilor pentru a semnala derapajele de la lege ale unor astfel de pagini în România. Neconformitatea produselor legate de ceea ce consumatorul a crezut că, de fapt, achiziționează și ceea ce a primit în realitate este una dintre cele mai grave probleme... Termenul de livrare al produselor este, de asemenea, unul dintre motivele pentru care consumatorii sesizează autoritatea noastră, cu rezerva că, în ultimul an, am încercat și încercăm în continuare să promovăm un ordin dat de președintele Autorității prin care operatorii economici din mediul online sunt obligați să pună pe paginile lor informații despre soluționarea alternativă a litigiilor. Nu puține dintre sesizările primite de la consumatori se soluționează în mod amiabil între operatorul economic și cel care depune sesizarea, situație pe care noi ne dorim să o încurajăm. Credem că Autoritatea trebuie să intervină acolo unde operatorul economic nu-și asumă”, a precizat președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu.

Pentru a depune reclamații este obligatorie folosirea Formularului de Sesizare Online de pe site-ul instituției, www.anpc.ro.

Vasile Bota

Lasă un comentariu