Aparențe și esențe educative

Distribuie pe:

Se spune că “Tonul face muzica”, iar liderii oficiali de opinie ai ultimilor peste 34 de ani, încearcă să nu facă excepție de la această regulă. Este vorba despre o “melodie” cu o vechime de peste 40 de ani, legată de “Mediocritate” educativă, de încercări repetate de “Titularizare” în învățământ și chiar de încercări de punere la “Stâlpul Infamiei”. Această melodie repetată obsesiv an de an, dă tonul unor discuții sterile și fără idei rezonabile legate de prezentul și viitorul educației românești.

Elevi olimpici eminenți, precum și străluciții lor profesori de la clasă, note mici la examenele dascălilor netitularizați încă din diverse motive, dascăli care-și agresează elevii și invers… Niciun cuvânt despre meritele acelor mulți dascăli modești, care ridică un elev de la nota 5 la nota 7, care întăresc stima de sine și motivează marea masă de elevi să devină mai buni și mai performanți. Niciun cuvânt despre rolul atât de important al dascălului care dă meditații particulare oneste, în creșterea motivației pentru învățare și dezvoltare personală armonioasă a multor elevi!

În acest context evaluativ, se pare că trebuie să ai o voință de “fier” pentru ca, după ce ai picat de 13 ori consecutiv la examenul de titularizare în învățământul preuniversitar, să mai ai totuși puterea să te prezinți și a 14-a oară! Este incredibil, dar astfel de cazuri există.

Dorință și competență - nu ar fi necesar oare ca liderii oficiali de opinie să reflecteze mai mult la aceste triste și regretabile suferințe morale, cronicizate prin indiferență și conformism, atât ale dascălului, cât și ale elevului său?

Atunci când acceptăm cu atâta ușurință această tristă stare de lucruri, suntem oare suficient de conștienți de legătura spirituală directă și de consecințele negative posibile, legate de oprobiul public, stima de sine și o dezvoltare personal echilibrată?

Pentru minime “reparații” morale, ne punem în final întrebarea: “Cine, când și cum va avea puterea de decizie pentru a-i evalua și pe evaluatorii care decid destine în educația românească, decid cine este mediocru și cine nu?”

Dorin Cremene

Lasă un comentariu