Proiect de 4 milioane de lei finalizat de Primăria municipiului Târgu Mureș

Distribuie pe:

Administrația locală din Târgu Mureș a anunțat marți, 10 octombrie, finalizarea proiectului “Planificare strategică și măsuri de simplificare pentru cetățeni la nivelul Municipiului Târgu Mureș”, finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020.

Proiectul este implementat de Municipiul Târgu Mureș în perioada 18.05.2020 - 18.10.2023, având o valoare totală de 3.993.535,07 lei. Obiectivul general al proiectului a vizat consolidarea capacității administrative a Municipiului Târgu Mureș prin dezvoltarea capacității de planificare strategică și prin simplificarea procedurilor administrative, corelată cu introducerea de metode electronice de gestionare și management a documentelor administrative, fapt ce va determina creșterea calității actului administrativ pe termen lung.

“Proiectul care se finalizează în această lună a fost implementat de administrația locală la două dintre cele mai accesate direcții ale administrației publice locale - Direcția de Asistență Socială Târgu Mureș și Direcția Arhitect-Șef, Serviciul Urbanism”, a declarat, în cadrul conferinței de presă, viceprimarul Alexandru György. Acesta a adăugat că un obiectiv al actualei echipe a Primăriei Municipiului Târgu Mureș este digitalizarea tuturor serviciilor oferite de administrația publică locală, pentru accesul cât mai ușor și rapid al cetățenilor la acestea. Direcția Fiscală Locală a fost prima care s-a digitalizat complet - în anul 2021 s-a reușit implementarea tuturor modulelor care fac ca serviciile oferite de către Direcția Fiscală Locală Târgu Mureș să se poată realiza integral în mod electronic prin platforma online de comunicare cu contribuabilii.

În același sens, Dana Ijac, șef serviciu, Serviciul Proiecte cu Finanțare Internațională din cadrul municipalității, a precizat că rezultatele așteptate în urma implementării proiectului “Planificare strategică și măsuri de simplificare pentru cetățeni la nivelul Municipiului Târgu Mureș” sunt realizarea unor mecanisme și proceduri standard implementate la nivel local pentru fundamentarea deciziilor și planificarea strategică pe termen lung: Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Municipiului Târgu Mureș, document actualizat; Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a Municipiului Târgu Mureș, document actualizat; Strategia Smart City a Municipiului Târgu Mureș, document elaborat.

De asemenea, proiectul a vizat realizarea unor proceduri simplificate pentru reducerea birocrației pentru cetățeni la nivel local corelate cu Planul integrat de simplificare a procedurilor administrative pentru cetățeni implementate: Sistem informatic integrat dezvoltat și implementat; Arhiva electronică pentru aproximativ 350 metri liniari arhivă fizică realizată; 40 persoane instruite în domeniul planificării strategice.

Serviciul Relații Interne și Internaționale

Lasă un comentariu