Lidl ciupește la cântar. Alte nereguli constatate de inspectori și în Mureș

Distribuie pe:

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor Regiunea (ANPC) a desfășurat, în ultimele zile, o amplă campanie de verificare a modului în care sunt respectate prevederile legale în vigoare în domeniu în magazinele operatorului economic SC Lidl Discount SRL, în urma controalelor fiind aplicate amenzi de circa 7,5 milioane lei, conform unui comunicat al ANPC.

Potrivit sursei citate, au fost verificate 295 de locații din întreaga țară, iar în urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat 757 amenzi contravenționale, în valoare de circa 7,5 milioane lei și 113 avertismente. De asemenea, comisarii ANPC au decis oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme, în valoare de peste 120.000 lei, și oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru 23 puncte de lucru. Ei au propus și închiderea temporară a unității pe o perioadă de până la 6 luni pentru patru unități din județele Botoșani, Galați și Giurgiu, pe o perioadă de la 6 luni la 12 luni pentru șapte puncte de lucru, din Regiunea București-Ilfov, precum și emiterea deciziei de încetare a practicii comerciale incorecte pentru 43 unități.

Măsura de oprire temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, a fost aplicată unor puncte de lucru situate în județele Ilfov, Bihor, Maramureș, Cluj, Alba, Brașov, Mureș, Arad, Constanța, Tulcea și municipiul București.

“«Ciupitul la cântar» a devenit o formă de comerț. Ciudat este că niciodată nu se gândește nimeni să adauge un pic, astfel că totdeauna iese în pagubă consumatorul! Dacă știi că procesul tehnologic scade cantitatea, cum se întâmplă că nimeni nu pune puțin în plus, pentru a preveni scăderea! Lidl este corigent la cântar și nu numai!”, a declarat Horia Constantinescu, președinte al ANPC.

Printre cele mai importante abateri constatate de echipele de control se numără: comercializarea unor produse alimentare cu diferențe de gramaj față de cel menționat pe ambalaj, nerespectarea regimului promoțiilor (comercializarea la bucată a unor produse care erau destinate vânzării multi-pack, având menționată și reducerea corespunzătoare pe pachet; lipsa produsului de referință la raft pentru a rezulta avantajul specific al prețului pachetului promoțional; lipsa mențiunilor referitoare la data de debut a campaniei de reduceri), utilizarea, în zona Gastro, a pâinii neambalate păstrată în lăzi din plastic, neigienizate,

folosirea unor camere de frig cu depuneri masive de gheață, comercializarea unor produse alimentare cu ambalaj depreciat sau cu acumulare de lichid în ambalaj, comercializarea unor fructe și legume cu modificări organoleptice sau de o calitate inferioară, la raft fiind menționată calitatea I, condiții de depozitare și igienă necorespunzătoare, cu reziduuri și rugină, surplus de gheață, reziduuri pe paviment, agregate de refrigerare neigienizate, depozitarea produselor în spațiul destinat în temperatura neconformă, comercializarea unor produse fără a avea menționat pe eticheta de la raft prețul pe unitatea de măsură, lipsa mențiunilor referitoare la ingredientele produselor și la valoarea nutrițională a acestora, pe etichetele produselor din zona de panificație, folosirea unor spații de refrigerare și de congelare neigienizate, comercializarea unor jucării fără a avea menționate pe etichetă avertismentele legate de utilizare, comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită, prezentarea la vânzare a unor produse de panificație ca având în compoziție ingrediente superioare (ciocolată) în raport cu cele reale (cacao și uleiul vegetale) etc. (Agerpres)

Lasă un comentariu