Se lucrează la construirea sediului Salvamont Mureș

Distribuie pe:

Au început lucrările pentru construirea clădirii care va adăposti Serviciul Public Salvamont Salvaspeo Mureș din strada Koteles Samuel nr. 33. Clădirea va fi situată în aceeași curte în care astăzi își desfășoară activitatea Inspectoratul pentru Situații de Urgență “Horea” al județului Mureș (ISU), Structura Teritorială pentru Probleme Speciale Mureș, respectiv Dispeceratul Integrat de Urgență Mureș, “112”. Terenul, în suprafață de 2.901 metri pătrați, pe care funcționează cele trei instituții amintite și pe care acum se construiește și sediul Salvamont, aparține Consiliului Județean Mureș. Clădirea va avea o suprafață de 700 de metri pătrați, iar lucrarea trebuie finalizată până în octombrie 2025. În august 2021 consilierii județeni au aprobat actualizarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției “Centru de intervenție în municipiul Târgu Mureș, strada Köteles Sámuel nr.33” la valoarea totală a investiției (cu TVA 19%) de 5.935.013,29 lei.

În anul 2018, Salvamont Mureș a fost nevoit să plece din sediul folosit, din curtea Administrației Bazinale de Apă Mureș (tot de pe Köteles Sámuel nr.33, în vecinătatea actualului amplasament al șantierului) și să se mute în chirie într-un imobil din strada Mihai Eminescu nr. 58. (D.B.)

La fel ca în cazul celorlalte servicii de urgență, Salvatorii montani vor recunoașterea condițiilor deosebite de muncă

Printr-un comunicat de presă, Salvamont România atrage atenția, după respingerea amendamentului din proiectul privind Legea pensiilor cu privire la încadrarea în condiții deosebite de muncă a salvatorilor montani, că în acest fel se menține “o foarte mare inechitate” între categoriile de personal încadrat în serviciile de urgență.

“Conducerea Salvamont România, în urma discuției purtate cu reprezentanții celor 42 de servicii publice județene și locale Salvamont, referitor la respingerea amendamentului din proiectul privind Legea pensiilor cu privire la încadrarea în condiții deosebite de muncă a persoanelor/salvatori montani sau speologi care desfășoară activitate operativă, transmite următorul comunicat: Înțelegem că negocierile anterioare cu Comisia Europeană nu mai permit încadrarea de noi profesii în rândul celor cu condiții deosebite de muncă, dar această măsură menține o foarte mare inechitate între personalul încadrat în cadrul serviciilor de urgență, toți desfășurând o activitate în condiții grele de lucru, efort fizic, încărcare psihică și riscuri asociate mediului natural, dar numai o parte fiind beneficiari ai acestui tip de încadrări în condiții deosebite de muncă”, se arată în comunicat.

Salvatorii din cadrul acestor servicii publice execută activități unice, specifice, cum ar fi: salvare montană și speologică, salvări subacvatice din mediul speleal speologic, salvări acvatice din canioane, râuri și lacuri de munte, salvări cu elicopterul, salvări din avalanșă, căutare - salvare cu drone și analiză imagini cu ajutorul inteligenței artificiale, precizează sursa citată. De la 1 ianuarie 2023, serviciile publice Salvamont Salvaspeo din România au dreptul, prin lege, să folosească sirena și girofarul pentru a se deplasa la intervenții întocmai celorlalte instituții care întreprind activități de urgență: Ambulanță, SMURD, Pompieri, Poliție sau Jandarmerie. Practic, lor li s-a recunoscut prin această prevedere legală caracterul de urgență al activității lor, însă nu și în ceea ce privește salarizarea lor. (D.B.)

Dragoș Bardoși

Lasă un comentariu