Primul tren electric

Distribuie pe:

Primul tren electric inter-regional din setul de 37 produse de Alstom și primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani a finalizat testele statice la fabrica din Katowice din Polonia și a fost pregătit pentru livrarea în țară în cursul săptămânii viitoare.

De altfel, este și primul tren cumpărat după trecerea a 40 de ani de la achiziția de către România a ultimului tren electric.

“Primul tren electric RE-IR, din cadrul contractului semnat de ARF cu Alstom în 2022 pentru achiziționarea a 37 de trenuri electrice destinate serviciilor de transport feroviar de călători de mediu și lung parcurs, a finalizat testele statice la fabrica din Katowice și toate unitățile au fost asamblate în trenul pregătit pentru livrarea către România săptămâna viitoare”, a declarat, miercuri, pentru Agerpres, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, Ștefan Roșeanu.

“Trenul ajunge la București la începutul lunii decembrie și va fi verificat în vederea livrării și, ulterior, autorizării, în vederea punerii în circulație cu călători. Pentru verificări, se vor aloca trasee (parcursuri) pe rețeaua publică, pentru că trebuie să parcurgă 10.000 de kilometri”, a adăugat Roșeanu.

Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: București Nord - Constanța, București Nord - Brașov - Arad - Timișoara, București Nord - Brașov - Cluj, București Nord - Brașov - Deda - Cluj, București Nord - Brașov, București Nord - Iași, București Nord - Suceava, București Nord - Galați, București-Nord - Craiova - Târgu Jiu - Petroșani - Simeria, București Nord - Craiova - Timișoara - Arad, Cluj - Timișoara, Cluj - Suceava - Iași.

Lasă un comentariu