Managerii evită să angajeze tineri din generația z!

Distribuie pe:

Un sondaj efectuat în Statele Unite ale Americii de revista online Intelligent, citat de realitateatv.net, a constatat că 39% dintre manageri evită să angajeze absolvenți de facultate din Generația Z pe posturile pentru care sunt eligibili în favoarea candidaților mai în vârstă.

Cercetarea s-a realizat în luna decembrie 2023, pe baza interviurilor a 800 de manageri, directori generali și executivi, implicați în procesele de recrutare în SUA.

La interviul de angajare, vin însoțiți de părinți...

Potrivit sondajului, angajatorii favorizează lucrătorii mai în vârstă, deoarece în mare parte tinerii absolvenți nu reușesc să îi impresioneze pe managerii de recrutare în timpul interviurilor de angajare.

Peste jumătate dintre angajatori au declarat că recruții tineri au dificultăți în a menține contactul vizual în timpul interviului, iar 50% au afirmat că tinerii au cerut compensații nerezonabile.

Aproape jumătate dintre manageri au spus că au apărut într-o ținută nepotrivită, iar aproape 20% au declarat că au venit însoțiți de cel puțin unul dintre părinți la interviu.

Totodată, managerii au recunoscut că folosesc mai multe tactici pentru a-i atrage pe profesioniștii mai în vârstă, 60% oferind mai multe beneficii, 59% oferind salarii mai mari, 48% oferind posibilități de lucru la distanță sau hibrid, iar 46% fiind dispuși să angajeze candidați supracalificați.

Nu pot controla volumul de muncă

Mai mult, profesioniștii tineri au reputația de a fi dificili și cu greu se poate lucra cu ei. Aproape doi din trei angajatori cred că absolvenții recenți de facultate se consideră îndreptățiți să primească tot ceea ce cer și că, deseori, nu pot gestiona volumul de muncă.

Odată cu intrarea pe piața muncii a unui număr tot mai mare din tinerii Generației Z, angajatorii sunt îngrijorați cu privire la capacitatea lor de a se adapta la viața corporativă.

PWC, Deloitte și KPMG sunt printre marile firme care au afirmat că angajații din Generația Z care au absolvit în timpul pandemiei au dificultăți în a-și exercita abilitățile de comunicare de bază și nu pot respecta eticheta de birou.

Ca urmare, companiile respective au oferit cursuri suplimentare privind unele abilități, precum trimiterea e-mailurilor, hainele purtate la birou și lucrul în echipă.

*

Potrivit wikipedia.com, Generația Z este formată din copiii născuți de la începutul anului 1996 și până la finalul anului 2010. Cea mai mare parte a lor s-a născut imediat după revoluția tehnologică, deci este o generație

care nu își poate aminti o lume fără conexiune la internet. Absolvenții de facultate din prezent ai Generației Z aveau doar 10 ani când a apărut primul iPhone, iar smartphone-urile sunt principalul mod de comunicare pe care îl cunosc.

Nicio altă generație nu este atât de explicit orientată spre valori umaniste ca Generația Z și nici la fel de bine interconectată, adaptarea la schimbare fiind de fapt noua stare de spirit a celor născuți după 1996.

Încrezători în forțele proprii, nativi digitali prin definiție și cu o toleranță socială nemaiîntâlnită, tinerii din generația Z au șansa de a deveni antreprenorii perfecți.

În ceea ce privește relațiile de muncă, nativii Generației Z pretind respect de la angajator și vor ca ideile lor să fie luate în serios, iar inițiativele lor să fie apreciate.

Majoritatea lor consideră că vârsta este irelevantă la serviciu și că importante sunt cunoștințele și pregătirea angajatului în acel domeniu. De asemenea, ei nu vor să fie lăsați în afara discuțiilor importante și își doresc o comunicare mai deschisă cu managerii. (L.P)

Lucreția Pop

(Sursa foto: pexels.com)

Lasă un comentariu