Și în județul Mureș, Cărți de identitate eliberate în regim de urgență

Distribuie pe:

La Direcția Generală de Evidență a Persoanelor Mureș au fost soluționate, până în prima parte a acestei luni, patru cereri pentru eliberarea Cărților de identitate în regim de urgență. Printre motivele soli-citanților s-au aflat: plecare în străinătate (2), examen (1) și tranzacții bancare - administrator societate (1).

Pe parcursul anului trecut, la sediul instituției au fost înregistatre 48 cereri, fiind eliberate tot atâtea cărți de identitate în cazuri deosebite, în regim de urgență. Dintre acestea, 36 au fost pentru deplasare în străinătate; trei pentru operațiuni bancare; câte două pentru obținere pașaport/permis de conducere, respectiv dosar finanțare pentru panouri fotovoltaice. Pentru legitimare la Camera Deputaților, motive medicale, prezentare la ambasadă, selecție dosar încadrarea militară, prezentare la examen universitate au fost depuse/soluționate câte o cerere, a precizat conducerea DGEP Mureș.

Punerea în legalitate a actelor pentru cetățenii de etnie rromă

Conform datelor oferite de Compartimentul relații publice al Direcției Generale de Evidență a Persoanelor Mureș, la nivelul județului Mureș au fost produse, în anul 2023, un număr total de 61.070 cărți de identitate.

În aceeași perioadă, funcționarii de evidență au desfășurat activități importante pentru îndeplinirea atribuțiilor ce le revin și în ceea ce privește punerea în legalitate cu acte de stare civilă și acte de identitate a cetățenilor români de etnie rromă. Astfel, au continuat activitățile de identificare în teren a cazurilor noi cu situație neclară pe linie de evidență a persoanelor. Au fost actualizate situațiile centralizatoare la nivelul Serviciului Public Comunitar Local de Evidența Persoanelor care au desfășurat activități în această perioadă, fiind raportate de către persoanele responsabile de la nivel local situațiile lunare, care au cuprins 637 cazuri noi pe linie de evidență a persoanelor, pe lângă o persoană rămasă neclarificată la sfârșitul anului 2022.

Funcționarii S.P.C.L.E.P. (Serviciul Public Comunitar Local de Evidența Persoanelor) din județ au efectuat verificări în R.N.E.P. (Registrul Național de Evidență a Persoanelor), în actele de naștere și alte evidențe pentru cazurile identificate. Pentru clarificarea unor situații particulare au fost comunicate informațiile referitoare la modul de rezolvare, precizându-se documentele necesare, precum și activitățile ce trebuie desfășurate.

Au fost eliberate, pe parcursul anului trecut, 633 de acte de identitate, rămânând în lucru cinci cazuri, a căror soluționare a continuat anul acesta.

(B.V.B.)

Lasă un comentariu