Ministerul Muncii: 55.000 de tineri sub 30 de ani, angajați în 2023

Distribuie pe:

Aproape 55.000 de tineri cu vârste sub 30 de ani au fost angajați în 2023 ca urmare a măsurilor de ocupare derulate de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS), se arată într-o postare publicată luni pe pagina de Facebook a instituției. “144.067 de tineri cu vârste sub 30 de ani au fost incluși pe parcursul anului 2023 în măsuri active de ocupare derulate de către Ministerul Muncii și Solidarității Sociale prin Agenția Națională de Ocupare a Forței de Muncă. Dintre aceștia, 54.759 de tineri au fost încadrați în muncă”, se menționează în postare.

Conform ministerului, 49.010 tineri au fost încadrați în locuri de muncă pe perioadă nedeterminată; 1.126 au beneficiat de prima de activare de 1.000 de lei pentru șomerii neindemnizați; 432 au beneficiat de primă de inserție; 542 au primit sprijin privind stimularea mobilității forței de muncă (prime de încadrare, primă de instalare sau primă de relocare, după caz, pentru cei care s-au angajat la distanțe de mai mult de 15 km de domiciliu, respectiv mai mult de 50 km de domiciliu).

“Fiecare tânăr beneficiază de măsuri active personalizate, în funcție de aptitudini, capacități și nivel profesional. Ajutăm tinerii să înceapă și activități independente sau o afacere. Diversificarea și dezvoltarea serviciilor și politicilor publice în domeniul ocupării reprezintă priorități ale mandatului meu pentru a răspunde cât mai bine nevoilor pieței muncii”, a declarat ministrul Simona Bucura Oprescu. (AGERPRES)

ANAF va avea un vicepreședinte care va coordona direct activitatea de digitalizare a instituției

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va avea un vicepreședinte care va coordona în mod direct activitatea de digitalizare a instituției, potrivit unui proiect de OUG privind unele măsuri pentru consolidarea capacității instituționale a Agenției Naționale de Administrare Fiscală, reorganizarea activității acesteia precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, publicat vineri de Ministerul Finanțelor.

“Astfel, la nivelul Agenției se înființează un nou post de vicepreședinte care va coordona în mod direct activitatea de digitalizare a instituției, având în vedere dimensiunile și complexitatea activității ANAF în vederea eficientizării procesului aferent și asigurării unui circuit informațional decizional care să asigure o mai mare coerență decizională, dar și pentru o diminuare a efortului depus pentru atingerea obiectivelor (a costurilor operaționale) raportat la rezultatele obținute, obiectivele principale pe linia digitalizării neputând fi realizate fără o susținere consistentă și performantă din partea unui management dedicat. În vederea respectării inițiativelor strategice ale Agenției, este nevoie să fie adoptate toate măsurile necesare pentru consolidarea capacității administrației fiscale de a colecta taxele la bugetul general consolidat în mod special prin digitalizare. Noul post va fi obținut prin desființarea unui post vacant existent în cadrul ANAF și înființarea unui post de vicepreședinte ANAF, cu rang de subsecretar de stat, numit prin decizie a prim-ministrului, care va exercita atribuțiile delegate de președintele Agenției”, se spune în nota de fundamentare a proiectului.

Conform documentului, începând cu data de 1 aprilie 2024, în cadrul aparatului propriu al Agenției Naționale de Administrare Fiscală va funcționa Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, organ fiscal a cărui competență de administrare fiscală se stabilește în condițiile legii. Modalitatea de reorganizare a Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, pierderea personalității juridice și funcționarea ei ca direcție generală în cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală se va realiza prin fuziune. Fuziunea se va face prin absorbția Direcției generale de administrare a marilor contribuabili de către Agenția Națională de Administrare Fiscală, în condițiile legii. Posturile și personalul aferente Direcției generale de administrare a marilor contribuabili vor fi preluate pe bază de protocol, în condițiile legii, în cadrul aparatului propriu al Agenției Naționale de Administrare Fiscală.

În document se precizează că organele de control din cadrul DGAF sunt în permanență la dispoziția serviciului. Astfel această structură poate interveni operativ prin controale antifraudă ori de câte ori starea de fapt o impune, fiind binecunoscut că faptele de evaziune fiscală sunt premeditate, autorii acestora putând acționa oricând și oriunde în scopul sustragerii de la îndeplinirea obligațiilor fiscale. (AGERPRES)

Ministerul Finanțelor: Peste 1.292 milioane de posturi ocupate, în instituțiile și autoritățile publice, în 2023

Numărul posturilor ocupate în instituțiile și autoritățile publice din România era, în decembrie 2023, de 1.292.559, cu 13.564 mai multe comparativ cu ianuarie 2023, 64% dintre acestea fiind în administrația publică centrală, conform datelor publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor (MF), consultate de AGERPRES.

Din totalul celor 827.393 de angajați din administrația publică centrală, 608.152 lucrau în instituții finanțate integral de la bugetul de stat (plus 5.745 angajați comparativ cu ianuarie 2023).

Cel mai mare număr de posturi ocupate se înregistra în Ministerul Educației, respectiv 302.040 (294.930 în ianuarie 2022), Ministerul Afacerilor Interne - 123.808 (125.548 la începutul anului trecut), Ministerul Apărării Naționale - 72.658 (73.387 în ianuarie 2023), Ministerul Finanțelor - 24.879 (24.779 în ianuarie 2023) și Ministerul Sănătății -18.295 (18.236 în ianuarie 2023).

Potrivit sursei citate, în instituțiile finanțate integral din bugetul asigurărilor sociale erau ocupate 9.279 de posturi (plus 1.054 față de ianuarie 2023), în cele subvenționate din bugetul de stat și din bugetul asigurărilor pentru șomaj un număr de 43.886 (plus 255), în timp ce în instituțiile finanțate integral din venituri proprii erau 166.076 de posturi ocupate (plus 2.614).

Totodată, în administrația publică locală lucrau, în decembrie 2023, 465.166 de persoane (plus 3.896), dintre care 285.065 în instituții finanțate integral din bugetele locale (plus 4.010) și 180.101 în instituții finanțate integral sau parțial din venituri proprii (minus 114). (AGERPRES)

Lasă un comentariu