Centura ocolitoare a municipiului Târgu Mureș - Încurcături cu aprobările, reaprobările, avizele și termenul de finalizare

Distribuie pe:

Răspunzând unei întrebări formulate de către deputatul Dan Tănasă, având ca obiect “Centura ocolitoare a municipiului Târgu Mureș”, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a precizat, prin adresa nr. 3783/12 04 2024, că “în prezent, pentru finalizarea procedurii de reaprobare a indicatorilor tehnico-economici și a actualizării documentației tehnice, trebuie obținut avizul MAPN, acesta fiind ultimul aviz solicitat prin Certificatul de Urbanism emis de Consiliul Județean Mureș (…) Pentru suprafețele de teren care, în urma actualizării documentației tehnice, necesită a fi expropriate, menționăm că demersurile pentru aprobarea unei hotărâri a Guvernului privind procedura de expropriere vor fi demarate după aprobarea hotărârii Guvernului pentru reaprobarea indicatorilor tehnico-economici”.

În ce privește finalizarea centurii (care… se tot finalizează de prin 2014, ba chiar a fost “inaugurată” prin “implementarea” unui cap de pod, de către dl Ponta), ministrul afirmă că “ținând cont de etapele ce urmează a fi parcurse până la începerea efectivă a lucrărilor, precum și de timpul de execuție, estimăm că termenul realist pentru darea în funcțiune a obiectivului va fi prima jumătate a anului 2027”.

La o lună de la această estimare, miercuri, 8 mai, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (cnadnr.ro/ro/comunicare/com) a dat publicității următorul comunicat, intitulat “Construcția Variantei de ocolire Târgu Mureș - FAZA 2”:

“COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și depus în data de 08.05.2024 Cererea de Finanțare pentru proiectul “Construcția Variantei de ocolire Târgu Mureș - FAZA 2” în vederea acordării finanțării nerambursabile alocate prin Programul Transport, în cadrul RSO3.1 - Dezvoltarea unei rețele TEN-T, rezilientă la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile și intermodale Prioritate: P2. (...)

Obiectivul general al proiectului constă în devierea traficului de tranzit în afara municipiului Târgu Mureș, știindu-se că, în prezent, traficul de tranzit are și un caracter regional/ internațional. Devierea traficului pe varianta de ocolire va avea ca impact socio-economic fluidizarea traficului din zonă, reducerea poluării aerului și a poluării fonice, degajarea arterelor principale radiale pe direcțiile Sfântu Gheorghe - Sighișoara - Târgu Mureș și Brașov - Sighișoara - Târgu Mureș și reducerea în mod considerabil a riscului de accidente, contribuind în acest fel la îmbunătățirea calității vieții locuitorilor din zona de incidență a proiectului.

Obiectivul specific al proiectului este: construirea a 11,463 km de drum nou, 5 poduri, 2 pasaje, 1 viaduct, 2 intersecții rutiere de tip giratoriu și 2 parcări.

Valoarea totală a proiectului este de 308.418.986,30 lei și va fi finanțat prin Programul Transport astfel: contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională - 103.673.221,84 lei, contribuția proprie - 155.509.832,77 lei, diferența până la valoarea totală a proiectului reprezentând cheltuieli neeligibile.

Durata proiectului: 98 de luni”.

... Înțelegem, deci, că, o să ne dăm cu mașina pe centură ori în 2027, ori peste 98 de luni.

Ileana Sandu

Lasă un comentariu