INSTITUȚIA PREFECTULUI - JUDEȚUL MUREȘ RAPORT DE ACTIVITATE PE 2017

Distribuie pe:

Joi, 1 februarie 2018, la Sala mare de ședințe a Palatului Administrativ din Târgu-Mureș a avut loc ședința de evaluare a rezultatelor activităților desfășurate de Instituția Prefectului - Județul Mureș în anul 2017. Cu această ocazie, alături de dr. Lucian Goga - prefectul Județului Mureș, a participat și domnul secretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne, responsabil pentru relația cu Instituțiile Prefectului, comisarul-șef de Poliție Mihai-Dan Chirică. De asemenea, la prezidiu au fost prezenți dl Peter Ferenc - președintele Consiliului Județean Mureș, vicepreședinții Consiliului Județean Mureș - dl Alexandru Cîmpean și dl Ovidiu Dancu, precum și dl Sergiu Papuc, viceprimar al municipiului Târgu-Mureș.

Conform datelor din raportul prezentat de prefectul județului, dr. Lucian Goga, în ceea ce privește utilizarea resurselor financiare, în perioada de referință, Instituția Prefectului - Județul Mureș a avut alocat un buget de 5,382 milioane de lei, din care s-au efectuat plăți în valoare totală de 5,315 milioane de lei, ceea ce reprezintă o utilizare a fondurilor în proporție de 98,75 %. De remarcat că s-au plătit 82.065 de lei cheltuieli de judecată și cheltuieli de executare ce au revenit în sarcina Comisiei județene pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor.

De asemenea, documentul arată că sumele încasate în anul 2017, pentru confecționarea și valorificarea plăcuțelor cu numere de înmatriculare și a taxelor pentru eliberarea pașapoartelor, au totalizat 12,6 milioane de lei, comparativ cu anul 2016, încasările crescând de aproximativ 3 ori.

În cursul anului 2017, au fost emise 30.207 de permise de conducere. Până la data de 31 decembrie 2017, în județul Mureș figurează un număr de 207.205 de posesori ai permisului de conducere în evidența informatizată. Au fost emise 42.861 de Certificate de înmatriculare, 35.247 de autorizații provizorii și au fost eliberate 12 numere de probe societăților abilitate. Parcul auto din județul Mureș, la data de 31 decembrie 2017, avea un număr de 186.149 de vehicule, în creștere cu 8,11% față de anul 2016. În acest interval, așa cum reiese din raport, s-au încasat 5.799.261 de lei, reprezentând contravaloarea plăcuțelor cu numere de înmatriculare, a certificatelor de înmatriculare și a autorizațiilor de circulație provizorie.

La nivelul instituției, s-au înregistrat 20.055 de documente și au fost expediate 9.739 de acte. Au fost în audiență 762 de cetățeni, din care 138 la conducerea instituției. S-au înregistrat 508 petiții, care au fost soluționate de către compartimentele de specialitate. Au fost adresate 114 solicitări de informații de interes public, care au fost rezolvate în termen legal. Au fost înregistrate și prelucrate 1.125 de cereri și s-au eliberat 1.548 de apostile pentru acte oficiale administrative.

În domeniul monitorizării activității serviciilor publice deconcentrate, pe parcursul anului 2017 s-au desfășurat acțiuni în comun cu autoritățile publice locale din județ, pe diferite domenii de activitate. Corpul de control al prefectului a efectuat șapte acțiuni de control complexe la primării din județ.

În perioada de referință, Instituția Prefectului - Județul Mureș a gestionat 115 acțiuni de protest, pichetări și mitinguri organizate în județ și a colaborat cu instituțiile de specialitate pentru menținerea ordinii și liniștii publice. Aceste manifestări au avut ca teme: protest împotriva corupției, susținerea Liceului Teologic Romano- Catolic, protest împotriva OUG nr. 13/2017, autonomia Ținutului Secuiesc, legile justiției, modificările Codului fiscal, birocratizarea sistemului medical.

Prefectul, în calitate de președinte al Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Mureș, a emis 17 Ordine pentru gestionarea situațiilor de urgență, 14 Ordine pentru actualizarea componenței Comitetului și a aprobat 112 planuri specifice.

În documentul prezentat se precizează că, în vederea asigurării transparenței și reducerii timpilor de așteptare la ghișee, la nivelul serviciului public comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor, în cursul anului 2017 a fost repus în funcțiune sistemul pentru preluarea cererilor de eliberare a pașapoartelor pe bazaonurilor de ordine, iar preluarea cererilor s-a efectuat pe baza programărilor on-line.

 

În viziunea prefectului dr. Lucian Goga, anul 2017 nu a fost lipsit de dificultăți în activitatea instituției. De remarcat, însă, că acestea au fost gestionate astfel încât cetățenii județului Mureș să beneficieze de servicii corespunzătoare.

 

În încheierea raportului se menționează colaborarea deosebită cu structurile Ministerului Afacerilor Interne, ale Ministerului Apărării Naționale, cu toate instituțiile publice și autoritățile administrației pubice din județ, instituțiile de învățământ superior, sindicatele și patronatele, organizațiile persoanelor vârstnice, organizațiile nonguvernamentale, agenți economici din județul Mureș.

 

Lasă un comentariu